«Вигорання» на роботі: що це таке, як відрізняється від стресу і як йому запобігти?

«Вигорання» на роботі: що це таке, як відрізняється від стресу і як йому запобігти?
Поширити в соціальних мережах:

Кожна професія важлива і кожен внесок має значення, особливо у наш час…

Кожен українець зараз, навіть якщо він чи вона не тримають у руках зброю і не стоять на передові, а продовжують працювати в Україні і сплачують податки, наближають нас до перемоги у військовому протистоянні з росією. На жаль, не кожен це розуміє і тому у багатьох відбувається «вигорання на роботі». Що це таке, як відрізняється від стресу і як створити здорові й комфортні умови праці й уникнути вигорання? Про це докладно розповіли у МОЗ України.

«Вигорання не з’являється раптово – воно розвивається поступово. Цей стан не є хворобою, втім він може прискорювати розвиток, наприклад, депресії. Вигорання – не те саме, що й стрес на роботі. Стрес виникає тоді, коли людина намагається пристосуватися до навантаження, і він не є абсолютно негативним. Вигорання розвивається, коли людині не вдається адаптуватися, а стан стресу продовжується», - кажуть у відомстві.

Що потрібно знати про вигорання? Воно розвивається поступово і не є хворобою, проте вигорання може прискорювати розвиток, наприклад, депресії.

У чому різниця між вигоранням та стресом? Стрес виникає, коли людина намагається пристосуватися до навантаження. Він не є абсолютно негативним і після адаптації рівень стресу поступово знижується. Вигорання ж розвивається з часом, коли людині не вдається пристосуватися, а стан стресу зберігається.

Основні ознаки вигорання:

  • сильна непереборна втома, виснаження,
  • дистанціювання від роботи, цинічне ставлення до неї,
  • відчуття неефективності й знижена професійна самооцінка.

Як запобігти вигоранню на роботі?

  1. Розділяйте роботу і дозвілля. Не беріть робочі завдання додому і не розв’язуйте особисті проблеми на роботі.
  2. Плануйте роботу заздалегідь, навчіться казати «ні» і чітко визначайте пріоритетність виконання завдань.
  3. Чітко дотримуйтеся визначених пріоритетів.
  4. Піклуйтеся про фізичний стан. Намагайтеся достатньо спати, повноцінно харчуватися і зберігати здоровий рівень фізичної активності.   
  5. Працюйте над добрими стосунками вдома і будуйте екологічні відносини на роботі, підтримуйте відкриту робочу атмосферу.
  6. Визначте власні можливості та план кар’єрного зростання, намагайтеся постійно підтримувати та підвищувати кваліфікацію.
  7. Сприймайте свою роботу як вагому. Адже кожна професія є важливою і кожен внесок має значення. 

На що має звернути увагу роботодавець, аби уникнути ризиків для психічного здоров’я працівників? 

  1. Турбота про безпечні умови праці 
  2. Дотримання здорової комунікації 
  3. Підтримка працівників
  4. Уникання завищених вимог до продуктивності і результативності 
  5. Забезпечення стабільності в умовах змін

Читайте також:

Поширити в соціальних мережах:

Останні новини

Таємниця Місяця: у 1962 році співробітник НАСА виявив, що супутник Землі в середині порожній
Фейкові аккаунти як елемент ІПСО: росія використовує українську символіку та мову для впливу на українців
Сміх у війні: як український народ перетворює гумор на свою суперсилу?
Сміх у війні: як український народ перетворює гумор на свою суперсилу?

Навіть перед лицем смертельної небезпеки, гумор став…

Скелети велетнів, таємничі мумії та відбитки величезних рук: у Неваді є печера, де могли жити рудоволосі велетні
Стрічка «Дім Ґуччі» Рідлі Скотта з'явилася на Київстар ТБ: як подивитися без додаткової плати
Стрічка «Дім Ґуччі» Рідлі Скотта з'явилася на Київстар ТБ: як подивитися без додаткової плати

Сенсаційна історія вбивства, божевілля, гламуру і жадібності…

Несподіваний археологічний сюрприз: у Хорватії в одному місці знайшли два стародавніх шоломи різних століть
Читати більше