Теорія «семи контактів»: людина, почувши інформацію сім разів, починає вірити в її правдивість

Під маскою пропаганди
Теорія «семи контактів»: людина, почувши інформацію сім разів, починає вірити в її правдивість
Поширити в соціальних мережах:

Навіть, якщо це відверта маячня…

Соціологи кажуть, що коли рівень довіри до офіційних ЗМІ знижується, то як джерела інформації на перший план виходять вони - чутки та плітки. Особливої уваги цьому джерелу пропаганди приділяли радянські спецслужби, які використовували різні канали, включаючи вокзали та базари, для поширення різноманітних чуток з політичною метою.

«У маркетингу існує теорія «семи контактів», згідно з якою людина, почувши інформацію сім разів, починає вірити в її правдивість. Це особливо ефективно працює з росіянами, де інформацію пропагандують через різні канали – від шкільних уроків до обговорень на роботі», - розповів аналітик Центру стратегічних комунікацій та інформаційної безпеки Сергій Жуков.

Ще у 1951 році психолог Соломон Аш провів експеримент, де показав, що люди здатні повторювати нісенітницю, якщо це роблять інші, навіть коли очевидно, що це неправда. Він відібрав кілька десятків студентів начебто для перевірки зору. Їм потрібно було на двох картках знайти однакові вертикальні лінії. Кожна група складалася з семи підставних акторів і одного об'єкта вивчення, який завжди відповідав останнім.

«Незважаючи на очевидність вибору, 80% піддослідних в ході експерименту повторювали повну нісенітницю за провокаторами. Було помітно, що вони стривожені, знервовані і дезорієнтовані»– каже психологиня та психотерапевтка Ольга Шершньова. 

Після цього Соломон Аш змінив правила експерименту – замість одного актора вів другого звичайного студента. Наявність хоча б одного союзника кардинально змінила статистику. Тепер вже 50% піддослідних трималися своєї точки зору.

«Експеримент Соломона Аш довів що люди бояться бути в меншості. В психології є таке поняття «синдром Робінзона Круза», коли людина залишається на самоті, вона починає відчувати надзвичайний внутрішній дискомфорт, який з часом посилюється. Пропагандисти користуються цим і намагаються запропонувати людям те, що їм потрібно, а саме – бути в гурті, в соціумі, в своїй зграї», – розповіла Ольга Шершньова. 

Саме на «ефекті натовпу» ґрунтується ще один метод пропаганди «фургон з оркестром». Як його використовує росія, дивись у проєкті «Під маскою пропаганди» просто зараз:

Читай також:

Поширити в соціальних мережах:

Останні новини

Найнеймовірніша підводна знахідка: у Балтійському морі знайшли космічний корабель
На телеканалі 2+2 прем’єра документального спецпроєкту «Спротив»
На телеканалі 2+2 прем’єра документального спецпроєкту «Спротив»

Про людей, які перебувають в окупації та чинять опір…

На телеканалі 2+2 трансляція матчу «Дніпро-1» - «Кривбас»
Реслінг-шоу Backlash France покажуть на Київстар ТБ у вільному доступі: коментуватимуть Бєлкін та Новак
«Загублений світ»: вражаючі рекорди українців під час війни
«Загублений світ»: вражаючі рекорди українців під час війни

Про тих, хто своїми здобутками та жагою до перемоги щодня підвищують статус України…

Динозаври в Україні: історична знахідка на Київщині змінює уявлення про наші прадавні території
Читати більше