Теорія «семи контактів»: людина, почувши інформацію сім разів, починає вірити в її правдивість

Під маскою пропаганди
Теорія «семи контактів»: людина, почувши інформацію сім разів, починає вірити в її правдивість
Поширити в соціальних мережах:

Навіть, якщо це відверта маячня…

Соціологи кажуть, що коли рівень довіри до офіційних ЗМІ знижується, то як джерела інформації на перший план виходять вони - чутки та плітки. Особливої уваги цьому джерелу пропаганди приділяли радянські спецслужби, які використовували різні канали, включаючи вокзали та базари, для поширення різноманітних чуток з політичною метою.

«У маркетингу існує теорія «семи контактів», згідно з якою людина, почувши інформацію сім разів, починає вірити в її правдивість. Це особливо ефективно працює з росіянами, де інформацію пропагандують через різні канали – від шкільних уроків до обговорень на роботі», - розповів аналітик Центру стратегічних комунікацій та інформаційної безпеки Сергій Жуков.

Ще у 1951 році психолог Соломон Аш провів експеримент, де показав, що люди здатні повторювати нісенітницю, якщо це роблять інші, навіть коли очевидно, що це неправда. Він відібрав кілька десятків студентів начебто для перевірки зору. Їм потрібно було на двох картках знайти однакові вертикальні лінії. Кожна група складалася з семи підставних акторів і одного об'єкта вивчення, який завжди відповідав останнім.

«Незважаючи на очевидність вибору, 80% піддослідних в ході експерименту повторювали повну нісенітницю за провокаторами. Було помітно, що вони стривожені, знервовані і дезорієнтовані»– каже психологиня та психотерапевтка Ольга Шершньова. 

Після цього Соломон Аш змінив правила експерименту – замість одного актора вів другого звичайного студента. Наявність хоча б одного союзника кардинально змінила статистику. Тепер вже 50% піддослідних трималися своєї точки зору.

«Експеримент Соломона Аш довів що люди бояться бути в меншості. В психології є таке поняття «синдром Робінзона Круза», коли людина залишається на самоті, вона починає відчувати надзвичайний внутрішній дискомфорт, який з часом посилюється. Пропагандисти користуються цим і намагаються запропонувати людям те, що їм потрібно, а саме – бути в гурті, в соціумі, в своїй зграї», – розповіла Ольга Шершньова. 

Саме на «ефекті натовпу» ґрунтується ще один метод пропаганди «фургон з оркестром». Як його використовує росія, дивись у проєкті «Під маскою пропаганди» просто зараз:

Читай також:

Поширити в соціальних мережах:

Останні новини

Заразна, невиліковна та завжди смертельна: в США перші випадки смерті людей від епідемії «зомбі-оленів»
Заразна, невиліковна та завжди смертельна: в США перші випадки смерті людей від епідемії «зомбі-оленів»

Викликає аномальне згортанням білків і робить дірки у мозку…

Таємниця Місяця: у 1962 році співробітник НАСА виявив, що супутник Землі в середині порожній
Фейкові аккаунти як елемент ІПСО: росія використовує українську символіку та мову для впливу на українців
Сміх у війні: як український народ перетворює гумор на свою суперсилу?
Сміх у війні: як український народ перетворює гумор на свою суперсилу?

Навіть перед лицем смертельної небезпеки, гумор став…

Скелети велетнів, таємничі мумії та відбитки величезних рук: у Неваді є печера, де могли жити рудоволосі велетні
Стрічка «Дім Ґуччі» Рідлі Скотта з'явилася на Київстар ТБ: як подивитися без додаткової плати
Стрічка «Дім Ґуччі» Рідлі Скотта з'явилася на Київстар ТБ: як подивитися без додаткової плати

Сенсаційна історія вбивства, божевілля, гламуру і жадібності…

Читати більше