Використовується дуже активно і не лише у війні…
У світі інформаційної війни росія вибирає найтемніші інструменти, щоб впливати на маси, включаючи метод «гнилий оселедець». Він ґрунтується на суті першого враження, яке отримує людина і яке в неї залишається незважаючи ні на які подальші події.
«Ми можемо забути ім'я людини, або предмет нашої зустрічі з нею, але ми ніколи не забудемо першу емоцію, яку вона в нас викликала – це така властивість нашої психіки, - каже психологиня Олена Шершньова, пояснюючи метод пропаганди «гнилий оселедець». - Такий приклад можна масштабувати на маси. Якщо якась чутка запущена, то ми можемо вже забути її суть, але та емоція, яку вона в нас викликала, з нами залишиться назавжди».
Це і використовують маніпулятори та пропагандисти, запускаючи чутки, які потім хоча і спростовуються, але та перша емоція все одно залишається. Саме на це вони, власне, і розраховують. Цей метод, доречі, використовується дуже активно не лише у війні проти супротивника.
«Метод «гнилий оселедець» дуже добре відомий з виборчих технологій. – каже аналітик Центру стратегічних комунікацій та інформаційної безпеки, Максим Майоров, - Коли ведеться передвиборча боротьба, то брудні політичні технології використовують цей метод пропаганди».
«Гнилий оселедець» – це лише один із численних інструментів, які використовує російська пропаганда у своїй війні проти України. Боротьба з цією інформаційною агресією вимагає не лише технічних заходів, а й освіти та обізнаності громадськості з методами маніпуляції, які застосовуються проти неї.
Більше подробиць – у проєкті «Під маскою пропаганди» просто зараз:
Читай також: