Метробас рухається окремою смугою, зупиняється на лічені десятки секунд і коштує дешевше, ніж таксі. Богдан Лазука проїхався у ньому з вітерцем і запевняє, що з таким транспортом приватний автомобіль у місті взагалі не потрібний.
Розширення вулиць, спеціальні смуги громадського транспорту, будівництво метро, як тільки не намагаються боротися з автомобільними заторами будь-яке велике місто. П’ятнадцяти мільйонний Стамбул вирішив цю проблему! Наземний міський транспорт зі швидкістю і надійністю метро. Величезні автобуси гармошки, так звані Метробас.
Конструктор зі Стамбулу розробив лімітовану серію швидкісних авто
Лінія метробуса проходить, як на азійській так і в європейській частинах Стамбула. І фактично є центральною магістраллю, що сполучає між собою решту громадського транспорту.
Автобуси рухаються по середині шосе, по виділеним огородженим смугам. На зустріч автомобільному потоку. Більше п’ятдесяти кілометрів по кільцевій дорозі у серці Стамбула. Інтервал руху, тільки уявіть лише пів хвилини.
Як у Стамбулі вирішили проблему з парковками
Фінансові переваги будівництва виділених смуг для метробусів очевидні. Кілометр метро мілкого залягання коштує в середньому п'ятнадцять мільйонів доларів, а глибокого − вдвічі більше. Аналогічний відрізок швидкісного трамваю стане місту від півтора до трьох мільйонів доларів. У порівнянні з такими сумами облаштування гілки метробуса коштує копійки: потрібно побудувати паркан, зупинки, підземні та наземні переходи й закупити великі автобуси.
Аби потрапити на зупинку є велика кількість наземних та підземних переходів. Система метробусів тісно пов’язана з метрополітеном. Дуже зручно, єдиний мінус − кожну пересадку з лінії на лінію треба оплачувати.
Міст через Босфор – архітектурне диво за три мільярди доларів
Разова поїздка, на наші гроші, коштує двадцять гривень. Якщо скористатися єдиним квитком, який вже давно працює у Стамбулі, заплатите вдвічі менше.
Звісно, цей громадський транспорт не ідеальний і має свої недоліки. Наприклад, якщо посеред маршруту зламається автобус – пробки не уникнути. Але для столичних жителів Троєщини, які вже десять років чекають на метро та новий міст, Метробус на Північному мосту був би непоганим тимчасовим вирішенням проблеми.