Той, що несе світло: ТОП-6 цікавих фактів про світлофор

ДЖЕДАІ
Той, що несе світло: ТОП-6 цікавих фактів про світлофор
Поширити в соціальних мережах:

Протягом історії світлофор проходив значний еволюційний шлях…

Світлофор – це невід'ємна частина нашого життя, яка допомагає нам безпечно пересуватися дорогами. Цей пристрій став не тільки важливим засобом контролю руху транспорту, але й символом цивілізованого міста. Протягом історії світлофор проходив значний еволюційний шлях – від простих гасінь світла до сучасних комп’ютеризованих систем, які забезпечують безпеку на дорозі. Але чому саме використовуються червоний та зелений кольори? Які історичні події лягли в основу виникнення світлофору і як він функціонує в різних країнах світу?

Історія виникнення світлофору

Назва «світлофор» походить від двох слів - «світло» і грецького «форос», яке в перекладі означає «несе». Тобто «світлофор» - це той, що несе світло. Перші світлофори були запроваджені в Лондоні у 1868 році. Тоді вони складалися лише з газових ламп, які світили червоним або зеленим кольором. Однак, першим повноцінним електричним світлофором став той, який був встановлений на перехресті в Нью-Йорку в 1912 році.

Початково, світлофор мав лише дві лампи – червону та зелену. Червоний колір означав зупинку, а зелений – рух. Але чому саме було обрано ці кольори? Існує кілька версій, що пояснюють вибір червоного та зеленого кольорів для світлофору.

Одна з них пов'язана з інтернаціоналом соціалістів, які проводили зустріч у Лондоні у 1870-х роках. На зустрічі вони прийняли рішення про те, що червоний колір символізуватиме робітників, які борються за свої права, а зелений – капіталістів, які протистоять їм. Однак, ця версія не має жодних історичних доказів.

Інша версія пов'язана з фактом, що людина краще розрізняє червоний та зелений кольори. Червоний колір привертає увагу та асоціюється з небезпекою та зупинкою, тоді як зелений – з рухом та безпекою. Ця версія більш імовірна, оскільки використання червоного та зеленого кольорів стало стандартом для більшості країн.

Також існує версія, що перші інженери світлофорів вибрали червоний і зелений, тому що їх використовували на залізниці, а залізничники отримали ідею від флоту. На прибережних маяках використовувався червоний, щоб моряки могли відрізнити маяки від моря, а зелений був кольором, який британське адміралтейство ухвалило для правого борту кораблів у другій половині XIX ст.

У різних країнах світу світлофори можуть відрізнятися за своїм виглядом, кольорами та правилами руху. Ось кілька цікавих фактів:

  • У Японії світлофори можуть використовувати білий колір для пішохідних переходів, який означає «будь обережний», а також синій колір для руху автобусів.
  • У Британії світлофори зазвичай знаходяться на протилежній стороні дороги від водія, щоб він міг більш зручно побачити їх.
  • У деяких країнах світлофори можуть включати функцію відліку часу до зміни світла, щоб водії могли встигнути зупинитися перед червоним світлом. А також обладнанні звуковим сигналом для людей із вадами зору, які сигналізують зміну кольору.

Читайте також:

Фото: pexels

Поширити в соціальних мережах:

Останні новини

Проміняв пафосне Бордо на українське село: як спадковий аристократ обрав Одещину замість Франції
Проміняв пафосне Бордо на українське село: як спадковий аристократ обрав Одещину замість Франції

Війна не злякала його, і він продовжує створювати тут унікальне вино…

Від перших клубів до Ліги чемпіонів: як Україна увійшла до футбольної історії?
Дивовижна, дика та небезпечна: «Загублений світ» розкаже про неймовірну природу Канади
Стародавні «гобіти»: що дізнались вчені про життя мініатюрних людей через 20 років після їхнього відкриття?
Стародавні «гобіти»: що дізнались вчені про життя мініатюрних людей через 20 років після їхнього відкриття?

Нові аналізи показують, що деякі могли бути навіть меншими за 106 см…

Середньовічна загадка Черкас: коли насправді було засноване місто, і чому археологи заперечують офіційну дату?
Перший політ людини в небі: як двоє французів у 1783 році на повітряній кулі поклали початок ери авіації?
Читати більше