Світовий ринок літаючих автомобілів до 2040 року досягне 1 трильйона доларів і зростатиме…
Під час останньої технологічної виставки у Макао, генеральний директор китайського розробника аеромобілів Aerofugia, Го Лян, оголосив плани про початок комерційної експлуатації літаючих автомобілів китайськими стартапами у 2025-2026 роках. Він навіть висловив переконання, що ця «революція перевершить електрифікацію автомобілів», повідомляє autogeek, посилаючись на asia.nikkei. За прогнозами компанії Morgan Stanley, світовий ринок літаючих автомобілів до 2040 року досягне 1 трильйона доларів і зросте до 9 трильйонів до 2050 року, а Китай має шанс зайняти 23% цього ринку.
Наразі вже існує понад 800 концепцій дизайну електричних літальних апаратів з вертикальним зльотом та посадкою (eVTOL) в каталозі Vertical Flight Society. Декілька найвідоміших стартапів, таких як Joby Aviation (США), Vertical Aerospace (Великобританія) та SkyDrive (Японія), активно працюють над реалізацією цих інноваційних транспортних засобів. Не тільки стартапи, а й визнані гравці авіаційної промисловості, такі як Boeing, інвестують у розробку літаючих автомобілів.
Китай також показав свою зацікавленність в цій галузі. У 2016 році компанія EHang вперше продемонструвала літаючий автомобіль, а в 2020 році заснувала підрозділ з розробки аеромобілів під назвою Aerofugia, який належить Zhejiang Geely Holding Group.
Один з ключових факторів, які роблять Китай перспективним ринком для літаючих автомобілів, є його домінування у галузі виробництва акумуляторів. Оскільки електричні літаючі автомобілі потребують потужних батарей, це дає китайським компаніям перевагу над конкурентами на етапі масового виробництва.
Крім того, китайський уряд активно підтримує розвиток цього нового напрямку транспорту. В серпні 2022 року Китай випустив дорожню карту, яка передбачає вивчення можливостей використання літаючих автомобілів у цивільній авіації до 2025 року. Уряд також планує розробити необхідні правила та законодавчу базу для комерціалізації літаючих автомобілів.
Китайські виробники активно тестують свої eVTOL і займаються перевіркою відповідності вимогам сертифікації типу комерційних літаків. Наприклад, компанія EHang повідомила, що до кінця березня 2023 року вона провела понад 8200 тестових польотів у Китаї та понад 35 000 у 12 країнах світу.
Однак, незважаючи на активність китайських компаній і підтримку уряду, є певні виклики, які можуть затримати комерціалізацію літаючих автомобілів. Найбільш значущим з них є необхідність прийняття законодавчих актів та правил для регулювання їх експлуатації. Якщо китайський уряд не встигне до 2025 року створити необхідну законодавчу базу, це може призвести до затримки у комерціалізації літаючих автомобілів.
Незважаючи на ці виклики, розвиток літаючих автомобілів в Китаї має великий потенціал. Якщо цей вид транспорту стане комерційно доступним, він може розширити можливості міської мобільності, зменшити затори на дорогах і скоротити час подорожей. Крім того, літаючі автомобілі можуть бути особливо корисними в регіонах з важкодоступною територією або на островах, де традиційний транспорт обмежений.
Також варто зазначити, що успіх китайських стартапів у розробці літаючих автомобілів може послужити стимулом для інших країн та компаній у галузі авіаційної технології. Конкуренція може пришвидшити розвиток цієї нової форми транспорту і сприяти його широкому впровадженню в майбутньому.
Читайте також:
- Додаткове дзеркало, що відображає душу: незвичайні прикмети та повір’я автомобілістів з різних країн світу
- У київській майстерні створюють автомобілі-франкенштейни для ЗСУ, яких «не існує на планеті»
- Майстри з Києва у звичайному гаражі створюють незвичайні та унікальні баггі для ЗСУ
На фото модель EHang EH216 на виставці Beyond Expo в Макао/asia.nikkei/Фото Takashi Kawakami