Метод військової пропаганди «невідомий герой» має глибокі психологічні корені і полягає в створенні образу ідеалізованого героя, який, за визначенням пропагандистів, втілює чесноти та достоїнства. Однак, за цією маскою героїзації завжди є приховані мотиви та маніпуляції.
Олена Шершньова, психологиня та кандидатка історичних наук, що досліджує технології психологічного впливу на маси, вказує на те, що використання методу «невідомого героя» є найефективнішим засобом подолання природного опору людини до війни.
«Створюють образ «невідомого героя», якого наділяють чеснотам достоїнствами, що звісно викликає захоплення у людей. А потім вселяють в нього ще й ту рису, яка необхідна їм, наприклад, готовність померти за першої команди. Відповідно, люди захоплюються цим героєм, хочуть його наслідувати і намагаються це робити в усьому», - каже Олена Шершньова.
За словами Сергія Жукова, аналітика Центру стратегічних комунікацій та інформаційної безпеки, метод «невідомого героя» також створює ілюзію єдності думки в суспільстві.
«Ті люди, які, начебто, вагались, їм стає психологічно некомфортно мати ці сумніви і вони намагаються схилитися до думки більшості», - підкреслює Сергій Жуков.
Проте, варто зрозуміти, що героїзація війни та створення романтизованого бачення смерті, руйнувань та страждань не лише затьмарює страшні реалії збройних конфліктів, але й вихолощує цінність людських втрат. Під покровом російської ідеалізації героїзму та патріотизму приховується безжальна політична гра рф, яка призводить до страждань і загибелі людей.
Більше про військову пропаганду дивись у проєкті «Під маскою пропаганди» просто зараз:
Читай також:
- Теорія «семи контактів»: людина, почувши інформацію сім разів, починає вірити в її правдивість
- Сила пропаганди: експеримент «Третя хвиля» перетворив американських підлітків на агресивну керовану масу
- За лаштунками радянської та російської пропаганди: в Україні є унікальний музей, який розповідає усю історію впливу