«Влучила ракета, відмовив двигун, але я повернувся» - пілот української авіації про ризиковані польоти до Маріуполя

Такі завдання були не просто складними…

З самого початку повномасштабного вторгнення росії українська авіація не лише захищала наші міста від ракет загарбників, але і без вагань виконувала завдання, з яких пілоти розуміли, що можуть і не повернутися. Так, за розповідями українського військового льотчика та «Героя України» Євгена Соловйова, польоти до Маріуполя, коли допомогу потрібно було доставляти на 100 км у глибину контрольованої ворогом території, це було не просто складно…

«Коли мені вперше поставили завдання, це особисто робив командувач армійської авіації, я розумів, аби погодитись виконувати її, потрібно бути або дуже сміливим, або дуже дурним. Чесно сказав, що я не такий сміливий і не такий дурний. Саме тоді командувач і запитав мене: «Як гадаєш, скільки життів коштує одне твоє життя?». Коли я поставив собі це запитання —  усе зрозумів. Ризик однозначно того вартий», - згадує Євген.

У нього було два такі польоти, один з яких виявився невдалим.

«Це була найперша спроба прорватись у Маріуполь. Нас обстріляли, ми повернулись. Під час другої спроби вдалось доставити ліки, боєприпаси, вивезти поранених, проте один із чотирьох вертольотів не повернувся».

Підготовка до польотів у Маріуполь, каже пілот, кожного разу тривала по-іншому. Усе було засекречено. Під час другої спроби на підготовку було лише декілька годин.

«Насправді операцію повністю планувало Головне управління розвідки і командування армійської авіації. Я в цьому ланцюжку був лише виконавцем. Мені показали, де потрібно летіти, де повернути, як прокласти маршрут, пояснили всі нюанси. На всі запитання, що виникали, мені дали відповіді. Операція була спланована блискуче», - каже військовий льотчик.

Проте після перших українських польотів для окупантів вони вже не було раптовості, але іншого способу доставити боєприпаси та забрати поранених в України просто не було…

«Звісно, було страшно. Коли ми йшли туди, бортовий комп’ютер показував, що до місця призначення пів години. Я розумів, що мені, можливо, залишилось жити пів години. Летиш і розумієш, що шанси повернутись — мізерні… - згадує Євген і додає, що досі тримає зв’язок із людьми, яких вивозив із Маріуполя – Списуємось через соціальні мережі, вони дякують. Мені вдалось вивезти понад двадцять поранених. Ризик був того вартий? Безумовно!»

Про те, що летітиму в Маріуполь Євген Соловйов, не казав нікому, режиму «секретності» дотримувалися суворо, як ніколи. Навіть дружині писав звичне смс на ніч: «Кохаю, добраніч»:

«Що вона сказала, коли дізналась правду? Чесно кажучи, це було щось трішки матюкливе. Щодо польотів у Маріуполь, я прекрасно усвідомлюю і те, що для мене це буквально кілька стресових годин — долетіти туди і назад. А для хлопців, яких я відвозив у Маріуполь, — це лише перший крок. Вони самі виявили бажання їхати в це пекло, захищати його».

Слава українським захисникам та захисницям!

Читайте також:

03072025
Зірки, супутники, астероїди... Наше космічне сусідство постійно підкидає сюрпризи. Іноді ці сюрпризи бувають трохи... бентежними. 
Час розвінчати ці маніпуляції та поглянути на справжню історію Південної Пальміри, яка сягає глибини століть.
Для багатьох українців Холодний Яр – легенда, оповита духом нескореності та героїзму. 
Нещодавні відкриття американських науковців змушують нас переглянути усталені уявлення про давні цивілізації. 
02072025
В Україні посилили відповідальність за керування транспортом без відповідної категорії водійського посвідчення.