В Італії згадують аварію, що поставила крапку у проведенні легендарних перегонів Мілле Мілья – Тисяча Миль. Гонка, що мала шалену світову популярність, завершилася трагедією в травні 1957 року. На одній зі спецділянок машина на повній швидкості вилетіла у натовп. Тоді через вибух колеса на Феррарі славетного гонщика маркіза Альфонсо де Портаго загинуло тринадцятеро людей – сам пілот, його штурман та ще 11 глядачів. Провину за трагедію поклади на команду Феррарі, буцімто, щоб виграти кілька хвилин, механіки не замінили зношені покришки.
Наступного року на старті гонки було порожньо. Перегони скасували.
У 21 столітті Захід перетворився на грандіозне ретро-шоу. Тому з 1977-го року "Тисячу миль" відновили. Щоправда, вже як перегони антикварних машин. Взяти участь у них можуть автомобілі, випущені до трагічного 1957 року, а наймолодшому екземпляру зараз близько 70 років.
"Мілле Мілья – це не тільки перегони, не тільки місце, де концентрація ретро-машин зашкалює. Насамперед, це велике свято для всієї Італії. Все це саме для людей", – переконані організатори змагань.
Попри внески та складнощі реєстрації, кількість охочих проїхатися з вітерцем на своєму ретро-авто щороку тільки більшає. На старті цьогорічної гонки 437 антикварних красенів, всі в ідеальному стані. Як і колись, всі вони мають здолати тисячу миль дорогами загального користування через всю Італію, щоправда, на це у них піде тепер значно більше часу, бо максимальна швидкість обмежена регламентом.
Більше цікавого дивіться у ДжеДАІ на 2+2 та підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook.