Сигнали на дорозі: що означають жести регулювальника і як не опинитися у центрі ДТП

Авто Цікаво Актуально
Сигнали на дорозі: що означають жести регулювальника і як не опинитися у центрі ДТП
Поширити в соціальних мережах:

У сучасному місті світлофори — наше все...

Але що робити, коли замість звичних червоного, жовтого і зеленого на перехресті — людина у формі з жезлом у руці? Саме в такі моменти на дорозі з’являється головна фігура руху — регулювальник. І якщо ви досі думаєте, що його сигнали стосуються тільки водіїв, подумайте ще раз — пішоходи також мають розуміти кожен жест.

Патрульна поліція Києва нагадала: незнання жестів регулювальника може коштувати не лише штрафу, а й безпеки.

  • Головні жести, які має знати кожен:

Рука з жезлом піднята вгору

Увага всім! Це означає повну зупинку руху — і для автомобілів, і для пішоходів. Це сигнал, з якого зазвичай починається регулювання.

  • Права рука витягнута вперед (регулювальник стоїть обличчям):

З боку грудей транспортні засоби можуть їхати тільки праворуч.

З боку спини та правого боку — рух заборонено.

Пішоходи можуть переходити за спиною регулювальника.

  • Права рука витягнута вперед, регулювальник стоїть лівим боком:

Для водіїв — вільний рух в усіх напрямках.

Пішоходи знову ж таки — переходять за спиною.

  • Руки витягнуті в сторони або опущені вниз (або права зігнута перед грудьми):

З боку грудей і спини — рух заборонено.

Але пішоходам дозволено переходити дорогу перед грудьми або за спиною регулювальника.

Автівки можуть їхати з одного рукава в інший або повертати праворуч.

  • Чому це важливо знати всім, а не лише водіям

Регулювальники з’являються не щодня — їх викликають, коли світлофори не працюють, під час аварій, важливих заходів або обмеження руху. Але саме в такі моменти панує хаос. І вміння читати сигнали регулювальника — це, по суті, мовна грамотність на дорозі.

До того ж якщо ви як пішохід ігноруєте ці жести — можете стати причиною затору чи наражати себе на небезпеку.

Жестів регулювальника не так уже й багато, але знання кожного з них — це мінімум, який має бути у водійській та пішохідній «базі». Адже в критичний момент не буде часу гуглити: їхати чи чекати. Рух — це відповідальність. І мова регулювальника — універсальна для всіх.

Читай також:

Поширити в соціальних мережах:

Останні новини

Читати більше