Гарна новина: майже всі косметичні дефекти на авто можна легко виправити без особливих витрат. Як – дізнавайтесь у матеріалі.
Подряпини на машині неминучі. З вашої вини чи ні, рано чи пізно вони з'являться. І хоча такі пошкодження на швидкість не впливають, кожен автовласник мріє позбутися від них за будь-яку ціну. Ось основні види подряпин і перевірені способи боротьби з ними
- Дрібні подряпини
Мова про невеликі тонкі подряпини, помітні лише під певним кутом і зовсім не видні на мокрій машині. Такі подряпини зачіпають лише самий верхній шар лакофарбового покриття. І прибрати їх найпростіше.
Вам знадобиться воскова поліроль, яка наноситься після миття. Тонкий шар воску створить захисне покриття і заповнить подряпини. Спосіб хороший тим, що не вимагає спеціального устаткування і навичок. Але, як можна здогадатися, вистачає такого захисту ненадовго. Через деякий час покриття доведеться наносити повторно.
Більш дієвим методом усунення подряпин вважається полірування спеціальною машинкою та абразивною пастою. Так можна впоратися майже з будь-якими подряпинами, що зачепили лак, але не дістають до фарби. Зазвичай полірування роблять фахівці. Якщо вирішите діяти самостійно, вам знадобиться:
- полірувальна машинка;
- дрібноабразивна паста;
- шліфувальна шкурка P2000;
- розпилювач з водою;
- серветки.
Безпосередньо перед процедурою добре вимийте машину автошампунем і просушіть. Поставте авто в тінь або гараж, щоб кузов не нагрівався на сонці, а подряпини і результат роботи були чітко видні.
Обробіть пошкоджене місце змоченою у воді шкуркою і витріть насухо. Нанесіть на коло трохи пасти і поліруйте подряпину, поступово збільшуючи обороти. Намагайтеся довго не затримуватися на одному місці, щоб не перегріти лак.
Продовжуйте полірування, чергуючи руху вліво-вправо і вгору-вниз. Обробляйте не тільки подряпину, але і область навколо неї. Частіше промивайте водою місце полірування та очищайте коло від нальоту. Поліруйте до тих пір, поки подряпина повністю не зникне.
- Подряпини на фарбі
Якщо постраждав не тільки лак, звичайним поліруванням не обійтися. В цьому випадку пошкодження можна зафарбувати реставраційним олівцем, підібраним під колір авто. Зовнішнім виглядом і кількістю відтінків такі олівці нагадують лаки для нігтів. Але виготовляються вони з акрилових смол, які прекрасно заповнюють подряпини та швидко застигають.
Перед зафарбовуванням подряпини ретельно очистіть і знежирте пошкоджене місце. Потім акуратно зафарбуйте його. Дайте фарбі підсохнути протягом 15-20 хвилин. Повна полімеризація відбувається приблизно через тиждень, так що в цей час машину краще не мити.
- Глибокі подряпини
Тут теж допоможе фарба. Але, на відміну від попереднього способу, спочатку доведеться обробити поверхню ґрунтом, а після нанесення фарби – покрити лаком і відполірувати.
Вимийте і просушіть машину. Якщо є іржа, зачистите її дрібною шліфувальною шкуркою. Знежирте поверхню металу і заклейте кордони пошкодження малярською стрічкою. Обробіть поверхню антикорозійним ґрунтом і дайте йому підсохнути.
Потім нанесіть шар звичайного ґрунту, щоб вирівняти поверхню і підготувати основу для фарби. Накладіть перший шар фарби. Потім, дочекавшись повного висихання, нанесіть другий. Після висихання фарби вкрийте поверхню прозорим лаком.
- Подряпини на пластику
Страждає від подряпин і інтер'єр авто. Потертостями покриваються пороги, двері та інші пластикові деталі салону. Знову зробити обшивку охайною можна за допомогою реставраторів пластика. Такі засоби продаються у вигляді аерозолів, спреїв і молочка.
Вони мають гарну проникаючу здатність і покликані заповнити подряпини. Крім того, до складу реставраторів входить поліроль, яка повертає поверхні колишню свіжість. Інструкція по застосуванню є на упаковці із засобом.
Як правило, вони наносяться на сухі і очищені деталі і залишаються на кілька хвилин для висихання. Після цього за допомогою чистої серветки поверхню добре полірують вручну.
Простіший і бюджетний спосіб боротьби з подряпинами на пластику – це нагрівання будівельним феном, в крайньому випадку – запальничкою. Під дією температури пошкодження буквально затягуються. Цей лайфхак допоможе повністю прибрати дрібні подряпини і зробити глибокі менш помітними.
Щоб усунути подряпини таким способом, потрібно дуже обережно нагріти пошкоджену поверхню, довго не затримуючись на одному місці. Якщо подряпин багато, робіть перерви, щоб не розплавити деталь і не пропалити прилеглі до пластику деталі обшивки.
- Подряпини на склі
Один з найнеприємніших видів подряпин. Потертості і павутинка на склі не тільки псують зовнішній вигляд, але і погіршують огляд, створюючи засвіти і відблиски. Усунути їх можна поліруванням в спеціалізованому сервісі.
Також можна справитись й самому. Для полірування знадобиться спеціальний набір, в який зазвичай входить насадка, кола і паста з оксидом церію. Вимийте скло і витріть насухо. Маркером зсередини позначте подряпини, щоб контролювати область оброблення. Встановіть насадку і нанесіть трохи пасти на круг. На середніх оборотах і без особливого тиску поліруйте подряпини невеликими частинами. Частіше робіть перерви, щоб не перегріти скло. Змочуйте його водою і знову протирайте насухо. Продовжуйте полірування від 30 хвилин до 1 години, поки результат не буде видимим.
- Подряпини на фарах
Подряпини оптики усуваються за тим же принципом, що і на склі. Звичайні помутніння можна спробувати прибрати зубною пастою, але краще все ж використовувати спеціальні набори для полірування, в які входить все необхідне для процедури. Послідовність дій, як правило, вказується в інструкції. Зазвичай потрібно зробити наступне:
- Вимийте фари і витріть насухо.
- Оклейте прилеглі ділянки капота, бампера і крила малярською стрічкою.
- Обробіть скло шліфувальною шкуркою, змоченою у воді. Потім нанесіть крупнозернисту поліроль на коло і поліруйте скло на середніх обертах.
- Змийте абразив і відполіруйте поверхню вже за допомогою дрібнозернистої пасти.
- Очистіть скло і протріть насухо, а потім акуратно нанесіть один шар УФ-лака.
- Залиште машину на сонці на пару годин для застигання лаку.
Повна полімеризація відбувається протягом доби, в цей час машину не можна мити.
За матеріалами lifehacker