Диво з Юдейської пустелі: вчені оживили 1000-річне дерево, про яке згадує Біблія

Поширити в соціальних мережах:

Мова йде про дерево під назвою «Шеба»…

У печері Юдейської пустелі колись було знайдено насіння, яке дало друге життя стародавньому дереву під назвою «Шеба», про яке, можливо, згадувалося в Біблії. Як пише видання iflscience, вчені виростили дерево, якому понад 1 000 років, і яке пов'язують з родом Commiphora, сімейством, що славиться своїми ароматичними смолами. Це відкриття стало можливим завдяки ДНК-аналізу та радіовуглецевому датуванню, які дозволили точно визначити вік і походження насіння.

Хоча спочатку вважалося, що Шеба може бути «юдейським бальзамом», популярним у давнину за свої цілющі властивості, вчені відкинули цю гіпотезу. Виявилось, що дерево не містить тих ароматичних сполук, які були властиві стародавньому бальзаму. Проте дослідники висунули нову гіпотезу: Шеба може бути тим самим деревом, з якого добували біблійний «цорі», цілющу смолу, яка згадується в книгах Буття, Єремії та Єзекіїля.

Шеба також здивувала вчених своїми лікувальними властивостями. Фітохімічний аналіз показав, що її листя багате на пентациклічні тритерпеноїди — сполуки, відомі своїми антибактеріальними та протизапальними властивостями, а також здатністю сприяти загоєнню ран.

Одне з найцікавіших питань полягає в тому, як насіння Шеби потрапило в печеру. Є версії, що його могли занести тварини або люди, які зберігали його як цінність під час політичних та економічних потрясінь у регіоні. Однак найбільш імовірною виглядає гіпотеза, що насіння було принесене тваринами, які могли використовувати печеру як схованку.

Це відкриття, опубліковане в Communications Biology, дало нові можливості для дослідження стародавньої флори регіону та взаємозв'язку між біблійними текстами та реальними рослинами, що існували на території сучасного Ізраїлю, Палестини та Йорданії понад тисячу років тому. Вчені планують продовжити дослідження властивостей дерева, щоб з’ясувати, чи можуть його цілющі якості мати сучасне застосування.

Читай також:

Поширити в соціальних мережах: