Першій політ запланований на весну
13 березня компанія Boeing презентувала нову модель літака 777Х, який тепер претендує на звання найдовшого далекомагістрального літака. Презентація відбулась на 3 дні пізніше, ніж було заплановано – це пов’язано з авіакатастрофою в Ефіопії.
Перший прототип Boeing 777X був представлений співробітниками компанії в місті Еверетт, на території заводу з будування широкофюзеляжних літаків.
Конструкція
Фото: cnn.com
На авіалайнері встановлено нові двигуни GE9X, а також інноваційні крила з композитних матеріалів з закінцівками, які можуть складатись або підійматись догори.
Для розробки вуглецевих волокон композитного крила компанія Boeing інвестувала в виробництво 1 мільярд доларів. Нові крила приголомшливо величезні: їх розмах – 71 метр, майже як довжина самого літака. З новим крилом 777X буде літати більш ефективно, бо значно економитиметься пальне для авіакомпаній.
Фото: cnn.com
Проте є проблема: в аеропортах немає умов, які б дозволити безпечно приземлитись літаку з таким розмахом крила. Щоб це вирішити, інженери Boeing створили унікальний механізм крила, перший для цивільного авіалайнера.
На землі, 3,5 метра кожного крила складатимуться вертикально, за допомогою спеціального запірного обладнання та програмного забезпечення, що спрощує процедуру складання та розгортання для пілотів і гарантує, що літак завжди літатиме з «розкритими» крилами.
Двигун
Фото: cnn.com
Супер розтягнутий фюзеляж і величезні крила потребують двох супер сильних двигунів. Їх для нового Boeing виготовила компанія General Electric. Діаметр кожного двигуна фактично більший, ніж фюзеляж Boeing 737 – 3,6 метра. Кожен такий двигун має тягу 47 тонн.
Салон
Проектувальники коментують:
«Boeing 777X відрізняється від інших моделей збільшеною шириною кабіни та місткістю».
Фото: skift.com
Ширина салону Boeing 777X лише на 10 сантиметрів ширша, ніж у його попередника, найбільшого авіалайнера Boeing 777S. 10 сантиметрів – це небагато, але вони дозволяють зробити сидіння економ-класу ширшими – до цього ніхто з авіаконструкторів такого не робив.
Більшими стануть і відділення для ручної поклажі:
«Пасажири все більше надають перевагу ручній поклажі та не здають речі в багаж» - пояснюють своє рішення конструктори.
Модифікації
Фото: cnn.com
Літак 777Х є у двох модифікаціях: базова 777-9Х має довжину 77 метрів – це як 3 вагони поїзда, зчеплені разом. Дальність польоту такого літака -- 14 тисяч кілометрів! Для порівняння: діаметр Землі 12 756.2 кілометри. Залежно від комплектації авіалайнер вміщує від 400 до 425 пасажирів. Друга версія трохи менша. Довжина 777-8Х – 70 метрів в довжину, а місткість – 350-375 людей. Але в цьому разі збільшується дальність польоту: 16 тисяч кілометрів!
Перші польоти авіалайнера заплановані на цю весну. А у 2020 році Boeing планує почати продавати літаки й іншим авіакомпаніям.