Перший експонат колекції з'явився на початку 90-х, сьогодні ж, щоб обійти всю колекцію, не вистачить дня!
У вісімнадцятому сторіччі з цієї верфі спускали кораблі та відливали ланцюги та якоря для турецького флоту. Тепер це величезний індустріальний музей – літаки, поїзди, машини. Загалом шістнадцять тисяч експонатів.
У 1991 році ці цехи викупив у держави індустріальний магнат Рахмі Коча. Вже через три роки тут відкрили першу експозицію. З того часу експозиція поповнюється мало чи не щомісяця.
Ідея зібрати колекцію промислових чудасій у містера Коча виникла ще у дитинстві. А коли він побував у музеї свого давнього друга Форда у сполучених штатах, він вирішив що подібна виставка індустріальних винаходів 19 та 20 сторіччя повинна з’явитись і у Туреччині.
Бруно Чанчі, керівник музею
Тисячі унікальних експонатів, від маленьких голок для грамофонів до багатотонного локомотива, побудованого в Німеччині в далекому 1913 році. Музей у Стамбулі можна умовно поділити на три частини – перша будівля, де зібрані парові машини, автомобілі та засоби зв’язку. Друга – це найстаріша верф, будівля 1861 року, яка була повністю відновлена. І третя частина – під відкритим небом тут зібрані масштабні експонати літаки, кораблі і навіть підводний човен.
Наш музей відвідують люди будь-якого віку особливо люблять діти. Їх просто неможливо звідси вигнати. Кількість відвідувачів і популярність з кожним роком збільшується. Особливо ми пишаємось нашою неймовірною колекцією старих велосипедів.
Бруно Чанчі, керівник музею
Подібні музеї відкриті у Анкарі та Айвалук. Але виставка у Стамбулі є найбільшою.
Загалом цей музей щороку відвідує триста тисяч людей. Для дорослого на наші гроші квиток коштує сто гривень, для дитини вдвічі менше. Утім це дріб’язок у порівнянні з тими емоціями, які дарують без перебільшення, дорогоцінні та унікальні експонати музею.