Апарат не боїться негоди, а на борт може взяти вантаж, що дорівнює його власній вазі. Як воно, сидіти за штурвалом унікальної розробки?
Йому не потрібні злітні смуги, він дуже легкий і маневрений. Перед вами – український гірокоптер або, як його іще називають, – автожир.
Звичайний літак чи гвинтокрил в погану погоду не літають. Та для гіподрона ураган – не проблема. Навпаки, чим сильніший вітер, тим швидше він летітиме.
У небі цей апарат може розвивати швидкість до 190 кілометрів за годину. У польоті майже не відчуваються вібрації, здається, що ти летиш на мотоциклі або ширяєш у небі під куполом парашута. Якщо ж дме сильний вітер, він може навіть зависнути у повітрі. Автожир має два гвинти, якщо задній працює від двигуна, то верхній – сам по собі, за принципом авторотації.
Він перед зльотом під’єднується до основного двигуна, розкручується, потім вимикається і вже в польоті він працює від набігаючого потока повітря.
Владислав, пілот гірокоптеру
Цей гірокоптер носить назву "Сапфір 2", він вироблений в Україні. Закордонний тут лише двигун. Він, хоч і австрійський, але цілком нормально працює на звичайному 95-му бензині.
Важить цей гібрид літака та гвинтокрила – 240 кілограмів, і може піднімати ще 250 кіло корисного навантаження на висоту в три з половиною кілометри. Неймовірно, але ДЖЕДАІ переконалися – керування такою машиною до снаги будь-кому. Утім, звісно, для польотів таки знадобиться пілотське посвідчення. Зараз Сапфір-2 проходить сертифікацію, й ним уже зацікавились українські прикордонники.
Більше цікавого дивіться у ДжеДАІ на 2+2 та підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook.