До нового закону про зменшення мита на автомобілі внесли доволі цікаву поправку. Мовляв, хочете дешево машину з Європи – будь ласка. Але платити за неї все одно доведеться потім.
Після мітингу водіїв машин на єврономерах у липні, депутати таки проголосували закон, що має спростити розмитнення таких автомобілів. Утім, відтоді в документ вже внесли більше сотні поправок, і деякі з них витрусять гаманці вже власників українських авто.
Одна з найрезонансніших: депутати хочуть повернути транспортний податок на всі автомобілі, мотоцикли, автобуси та вантажівки старші від 5-ти років. Вартість залежатиме від об’єму й типу двигуна, а також від віку транспортного засобу.
Активісти розпочали масштабну акцію протесту проти зростання цін на пальне в Україні
Транспортний податок існував в Україні до 2009-го року. Керівник асоціації автоімпортерів і дилерів Олег Назаренко був одним з організаторів тодішньої акції протесту. Тоді тисячі людей по всій Україні вийшли на мітинг і добилися свого: податок скасували.
Причина – бюджет отримував мало грошей, бо левова частка йшла на оплату роботи податкової.
Администрирование этого налога съест эти поступления. Если поступления сделать огромными, то это тяжесть, которая упадет на плечи простых автомобилистов. Если эти поступления сделать небольшими, то мы с вами за наши налоги будем содержать армию налоговиков.
Олег Назаренко, директор ВААІД
Схоже, чиновники вирішили вбити двох зайців одним пострілом: поповнити бюджет країни та начебто змусити водіїв оновлювати свій автопарк і тим самим покращувати екологічний стан.
В Україні до акції протесту проти зростання цін на пальне долучилися тисячі автомобілістів
Якщо поправку таки проголосують, то, наприклад, Ланос 2005-го року з бензиновим двигуном на 1 і 5 літра, стане його власнику у 7 200 гривень на рік. А старенька копійка вісімдесятого року випуску – у космічну 31 тисячу гривень. Трохи більше доведеться віддати за дизельний двигун: наприклад, БМВ 325 (Е36) 96-го року із об’ємом 2 і 5 вийде на 25 500 гривень.
Але за всіма цими правками можна й забути, що головна ідея закону – зменшити вартість розмитнення автомобілів і зробити їх доступнішими для українців.
К чему это может привести? К тому, что подача таких правок может сделать рассмотрение самого законопроекта, а точнее его принятие невозможным. И у всех автовладельцев возникает мнение: лучше этот законопроект не будет принят, и я не буду платить налоги, чем будут узаконены еврономера.
Іван Герасіменко, адвокат
Активісти ж наполягають – необхідно зосередитися лише на тих поправках, які безпосередньо стосуються суті закону.
Самая важная правка – это убрать из формулы коэффициент года. Когда мы убираем коэффициент года, то мы по сути делаем акциз практически нулевым или минимальным. Также было предложение от других общественных организаций распространить эти ставки и эти условия на автобусы и на грузовики. Потому что в катастрофическом, плачевном состоянии находятся перевозчики.
Олександр Чернявський, ГО «АВТОЄВРОСИЛА»
Розглядати законопроект у другому читанні мають у найближчі два місяці. Найбільш спірні поправки винесуть на голосування у Верховній Раді.
Більше дивіться у ДжеДАІ на 2+2 та підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook.