Експеримент «обидві білі», або ефект натовпу: чому росіяни змалечку готові стати сакральною жертвою путіна?

Під маскою пропаганди

Ще у 1971 році пояснила українська науковиця у своєму дослідженні…

Українська науковиця Валерія Мухіна провела цікавий психологічний експеримент «обидві білі» у 1971 році, який викликав глибоке відображення природи людської поведінки. Натхненна дослідженням Соломона Аша, вона вирішила перевірити, чи справді люди піддаються впливу групової думки. Але цього розу у досліджені приймали участь діти.

Замість використання карток, як робив Аш, Мухіна скористалася білою та чорною пірамідками. За домовленістю з дослідницею, троє підставних малюків стверджували, що обидві фігурки білого кольору. Цікаво те, що інші маленькі учасники, які не знали про домовленість, теж казали, що обидві фігурки білі, хоча насправді одна з них була чорного кольору. Це довело, що діти так само легко, як і дорослі, піддаються ефекту натовпу.

«Експеримент з пірамідками показує, що людині з малечку комфортно бути як колектив, як всі. Заради цього вона ладна брехати, підлаштовуватися, йти на угоду з власною совістю, робити все, аби не бути відкинутою. – каже психологиня та кандидатка історичних наук Олена Шершньова. – А потім ця модель поведінки переноситься в доросле життя, де доросла особистість втрачає своє я».

Росіян змалечку готують стати сакральною жертвою диктаторського режиму, багато розповідаючи про молоду гвардію, Зою Космодем'янську та інших міфічних піонерів-героїв.

Більше подробиць – у проєкті «Під маскою пропаганди» просто зараз:

Loading...

Читай також:

Биківнянський ліс роками мовчав про свої страшні таємниці. Величезні масиви дерев на околиці Києва приховують тисячі замордованих українців. 
Місяць — це не просто яскравий ліхтар на нічному небі. Для багатьох мешканців планети він працює як справжній космічний пульт управління поведінкою. 
18122025
Це відкриття на дні Атлантики змушує істориків переглянути межі можливостей людей кам’яної доби. 
На Алясці лосось — це значно більше, ніж просто промисловий ресурс чи пункт у меню ресторану.
Мадагаскар — острів, який вражає своєю унікальною природою та екзотичними мешканцями...