Як відомо, чистий автомобіль – гарний автомобіль. Однак миття машини, особливо в зимовий період, – далеко не безневинна процедура, здатне привести не тільки до псування зовнішнього вигляду автівки, а й до різних технічних проблем.
Здавалося б, як може мийка нашкодити автомобілю? Вода, ганчірки, активна піна, та напір води не здатні нанести металам, склу і пластику серйозні "каліцтва".
У цьому твердженні якраз і криється небезпека: саме під час мийки лакофарбове покриття покривається павутиною дрібних подряпин, пошкоджується лак, завдається шкода багатьом іншим компонентам машини.
Середньостатистичний автовласник відвідує автомийку приблизно 50 раз на рік. Помножимо на середній час володіння новою машиною (5 років) і отримаємо 250 циклів. Це дуже серйозний механічний вплив на тонке покриття кузова, порівнянне хіба що з дією дорожніх реагентів. Тому розкриваємо секрети якісного миття!
Існує безліч можливостей змити бруд з кузова автомобіля:
- Безконтактна мийка – мабуть, найпоширеніший і найменш шкідливий варіант очищення автомобіля від дорожнього бруду. За допомогою потужного струменя води збивається верхня частина брудного нальоту, потім безконтактно наноситься активна піна, що вступає в реакцію зі складними забрудненнями кузова. На третьому етапі бруд остаточно змивається з кузова.
- Контактне миття щітками – мийка автомобіля за допомогою обертових щіток з м'яким ворсом. Використовується для очищення стійких забруднень. Щітки очищають оброблений водою і активною піною кузов.
- Є й інші види і підвиди мийок, наприклад, "суха" мийка, портального або конвеєрного типів і навіть мийка із самообслуговуванням.
Список для вибору немаленький, але потрібно визначити, яка мийка найбільш ефективна і, що важливіше, завдає меншої шкоди автомобільній фарбі.
Чому мийка псує лакофарбове покриття
Під час мийки кузова і скла автомобіля все його поверхні піддаються механічному впливу. Забруднювачі, в свою чергу, виконують роль абразивів – вони фізично дряпають покриття і хімічно впливають на лакофарбове покриття. За великим рахунком, не має значення, хто і як виконує мийку – бездушний автоматичний комплекс з безліччю щіток, або мийник зі шлангом. Принципово процедура від цього не змінюється – пісок і пил роблять свою "брудну" справу. Різниця полягає лише в тому, як і коли саме відбувається вплив шкідливих речовин на кузов і його захисні шари.
Автоматична мийка
Механічні "душові кабінки" очищають автомобіль горизонтальними і вертикальними обертовими щітками. Людський фактор у випадку з ними повністю виключений, а шкідливий вплив на кузов – анітрохи. При регулярному використанні цей тип мийок швидко призводить до помутніння лаку і набиває глибокі подряпини на фарбі, тим самим дозволяючи волозі і реагентам безперешкодно проникати в товщу покриття.
Будь-яка автомийка – це нескінченний потік автомобілів більшої або меншої щільності. Забруднення автомобілів може бути різної інтенсивності. Одна машина проїде - і з неї просто зчистять тонку плівку реагенту, а з іншої зметуть десятки грамів піску або ґрунту. Частина цього бруду піде в стоки разом з водою. Але певна частина залишиться на щітках автоматичної мийки.
Майже непомітні оку піщинки налипають на щітки автомийки, і через деякий час пристрій очищення може почати вести себе майже як наждачний папір.
Визначити серйозне забруднення щіток мийки досить легко – вони будуть сірого або брудно-коричневого кольору. У такі заклади свій автомобіль в жодному разі заганяти не можна.
Безконтактна мийка
На тлі автоматичної безконтактна мийка виглядає мало не панацеєю. Тут не використовуються щітки, механічний вплив на кузов машини начебто відсутній, тому пошкодити лак і фарбу таким методом просто неможливо. І знову помиляєтеся! Жодних щіток при такому способі мийки дійсно не використовується, зате їх роль з успіхом виконує вода, яка під потужним тиском забиває бруд у лакофарбове покриття.
Секрет ушкоджень при безконтактному способі мийки простий: заради економії часу горе-"мойдодири" грубо нехтують технологією і упускають один або кілька етапів. Забувають попередньо змити забруднювачі, не чекають, поки миюча піна їх розчинить, або, не чекаючи, поки піна стече, починають розмазувати бруд губками. Окрім того, під час такої мийки можуть використовувати погано промиті або старі губки, на які налипли піщинки.
Небезпека пошкодження сильно зростає в разі застосування не призначеного для миття машини засобу. Окрім того, агресивні хімічні сполуки, що застосовуються для миття машин, крім бруду, руйнують і деталі автомобіля, якщо їх не змити вчасно.
Не меншу небезпеку становлять для автомобіля гумові водозгони, якими спритні мийники "сушать" кузов і скло. Піщинки, що потрапляють під чудо-щітку, завдають шкоди лакофарбовому покриттю вашої машини.
До речі, про воду. Мийний шланг видуває її під величезним напором, з яким також потрібно звертатися дуже обережно, щоб не пошкодити ніжні деталі і не збити фарбу в районі колісних арок і інших проблемних місць. Саме там лакофарбове покриття "втомлюється" швидше, а потужний натиск тільки погіршує ситуацію.
Особливо небезпечна безконтактна мийка в зимовий період, коли кузов та лакофарбове покриття машини піддаються найсильнішому температурному стресу: після "гарячої" мийки фарба стискається нерівномірно, утворюються мікротріщини, які поступово переростають в осередки корозії. Вода, що залишилася після миття, в процесі замерзання сильно розширюється і розриває гумки в пильовиках і сайлентблоках, зчленуваннях патрубків та інших "ніжних" місцях. Волога може проникати в негерметичні порожнини фар і навіть рвати металеві панелі кузова і радіатори.
Мити чи не мити?
Як часто мити автівку, кожен автовласник вирішує сам. Часте миття шкодить лакофарбового покриття, проте реагенти і бруд, що накопичується на машині, вбивають її не менше швидко. У цій справі важливо дотримуватися принципу золотої середини. А також не нехтувати елементарними правилами якісного миття і довіряти цю операцію тільки професіоналам.
Читайте також:
Автолайфхаки: як уберегти автомобіль від угону
Лайфхаки досвідчених автомобілістів