Відкриваючи вікно у минуле та занурюючись у світ давніх греків, можна побачити, як блискучі мислителі та винахідники спроектували дорогу, яка стала прародителькою сучасної «залізниці» і виявилася дивом інженерії свого часу. Вона відома як Діолкос.
Як пише видання arkeonews, ця амбітна дорога, споруджена ще 600 років до нашої ери, перетинала Коринфський перешийок, з'єднуючи порти у Коринфській та Саронічній затоках.
Щоб уникнути небезпеки морських штормів, кораблі вантажили на колісні пристрої та тягнули через перешийок. Ділянки дороги були навмисно рифлені, створюючи своєрідну «залізницю» для суден. Величезні мотузки тягли кораблі до пандусів, де їх піднімали на дерев'яні рами та повертали під кутом для пересування.
«Діолкос» був першою систематичною спробою полегшити перевезення товарів і військових кораблів із Саронічної затоки в Коринфську затоку і навпаки», - розповів помічник директора Коринфського ефорату старожитностей, доктор Георгіос Спіропулос.
Це технологічне досягнення античності дозволяло перевозити великі судна по суші протягом багатьох століть. Але у 1893 році з'явилася сучасна альтернатива – Коринфський канал, який, хоча і мав свої проблеми, все ж відкривав нові можливості для морського транспорту. Тепер канал переважно використовується для прогулянкових суден і туристичних круїзів, а стародавній Діолкос залишився в історії як свідоцтво величі давніх інженерних знань і зусиль.
Читай також:
- «Ми в незалежній Україні і самі вирішуємо, коли мітингувати»: як режисер Сергій Павлюк чинив спротив в окупованому Херсону?
- Українська компанія створює революційні протези, які дають надлюдські можливості
- Ядерний шантаж Європи: росіяни мінують і самі обстрілюють ЗАЕС, а потім звинувачують в цьому Україну
Фото: Twitter/The Wrath of Gnon