Ліжка у літаку: користь чи небезпека?

Ліжка у літаку: користь чи небезпека?
Поделиться в социальных сетях:

Авіаконструктори задумались, чи можна встановити двоярусні ліжка у літаках, щоб забезпечити комфорт для більшої кількості пасажирів. То коли у літаках з’являться спальні місця?

Ніхто не любить бути прив'язаним до крісла протягом багатогодинних перельотів. От тільки горизонтальні спальні місця в літаку – це зручно, але дуже дорого. До того ж, незрозуміло, що робити із порожнім простором над ліжками. Що вигідніше – продавати дорогі квитки пасажирам бізнес-класу або встановити двоярусні ліжка в економ-класі, такі самі, як у капсульних готелях чи спальних потягах?

Проблема простору у літаках з кожним роком стає гострішою. За прогнозами Міжнародної асоціації повітряного транспорту (IATA), до 2035 року кількість авіапасажирів перевищить 7,2 млрд чоловік в рік, що майже вдвічі більше, ніж було в 2016-му (3,8 млрд). Рейси також стають довшими. Наприклад, катарський рейс Доха – Окленд триває більше 16 годин без зупинок.

Спальні місця, по суті, вже експлуатуються у літаках – принаймні для бортпровідників на далеких рейсах. У деяких великих літаках, включаючи Boeing 787 Dreamliner, є відсік з ліжками. Вони розташовані під стелею над головною кабіною, потрапити туди можна через люк, що знаходиться поруч з кабіною пілотів.

А от що до планів на майбутнє?

У цьому році на виставці Aircraft Interiors Expo в Гамбурзі Airbus, найбільший у Європі виробник літаків, оголосив про свої плани щодо перетворення вантажних відсіків в літаках на спальні місця для пасажирів. Для цього компанія вже розпочала співпрацю з постачальником авіаційного обладнання Zodiac Aerospace, як повідомляє The Тelegraph

Нову концепцію хочуть впровадити до 2020 року, і якщо вона буде успішною, спальні місця встановлять на Airbus A330 і A350, які здійснюють далекомагістральні рейси.

Це вже не перша спроба Airbus оптимізувати простір в літаку. Майже десять років тому перевізник заявляв про свої наміри встановити двоярусні ліжка, але спроба виявилась невдалою. З того часу компанія подала сотні патентів на проекти, так чи інакше пов'язані з горизонтальним розміщенням пасажирів, але жоден з них не був затверджений.

Про двоярусних ліжках говорила німецька Lufthansa, але поки що цим планам не судилося здійснитися.

У 2015 році з'явилися макети футуристичних конструкцій, розроблені лондонським агентством Factorydesign на замовлення Zodiac – постачальника British Airways. Проект "Air Lair" чимось нагадує капсульні готелі, популярні в Японії.

Проте багато хто не вірить в появу двоярусних ліжок на бортах літаків найближчим часом. Серед головних аргументів проти – безпека пасажирів і гроші.

Переобладнання літаків – трудомісткий процес, який коштує мільйони доларів, тому авіакомпанії не ризикують кардинально міняти дизайн або прибирати звичні крісла. А заміна пасажирських сидінь зазвичай займає від семи до десяти років.

Окрім того, всі нововведення, що стосуються салону літака, повинні відповідати вимогам, встановленим сертифікаційними органами, такими як Європейська агенція авіаційної безпеки (EASA) і Федеральне управління цивільної авіації США (FAA). Одна з цих вимог полягає в тому, що пасажири повинні сидіти і бути пристебнутими при зльоті та посадці літака. До того ж, спальні місця зроблять неможливою швидку евакуацію.

Поделиться в социальных сетях:

Последние новости

Костяной наконечник из Библейской битвы в родном городе Голиафа «рассказал» ученым о событиях 2800-летней давности
2+2 и другие каналы 1+1 media без ограничений: к Пасхе Киевстар ТВ предоставляет свободный доступ к платформе
Маленькая страна, большая сила: врачи с Тайваня присоединились к украинской борьбе
Маленькая страна, большая сила: врачи с Тайваня присоединились к украинской борьбе

70 добровольцев захотели ехать в Украину, однако взять возможно было не всех…

Алюминий в древней могиле и рентген императора, жившего 2000 лет назад: тайные знания исчезнувших цивилизаций
Девочка в хрустальном гробу: идентифицировали старинную детскую мумию, найденную в гараже в Калифорнии?
Новый фейк от российской пропаганды – в Украине появились люди-биодроны с чипами в голове, которыми руководит СБУ
Узнать больше