Поки одні автовиробники ламають мізки, як навчити автомобіль їздити дорогами без водія за допомогою різноманітних датчиків та комп’ютера, інші пішли ще далі. Англійські інженери додали в авто систему штучного інтелекту.
"Тут є камера та кілька сенсорів і, звісно ж, комп’ютер. Наші програмісти створили нейронну мережу, яка обробляє данні і посилає системі керування. Зараз ми намагаємось зробити так, щоб мозок автомобіля приймав рішення керувати безпечніше за будь-кого, навіть за людину", – поділився Алекс Кендел, співробітник стартапу "Розумне авто".
Спочатку британські інженери тестують машину на закритому майданчику та спостерігають у монітори за її напрямком, яким керує комп’ютерний мозок. Далі моделюють ситуацію у місті із пішоходами, велосипедистами та зустрічним транспортом.
Група українських велосипедистів проїхала по периметру майже усі США
Перед тим, як виїхати у місто, розумну машину доставляють на дорогу, де немає ані транспорту, ані людей. Тут її треба навчити їздити. Спочатку машина помилялась і водій-випробувач допомагав керувати. Але після четвертої спроби за якихось 20 хвилин машина поїхала, повертаючи там, де дорога ставала нерівною.
"Наша відмінність від звичайного автопілоту полягає у тому, що ми дозволяємо програмному забезпеченню вивчати власне уявлення про світ. Тому ми не вказуємо автомобілю, наприклад, те, що треба їхати тільки уздовж узбіччя до такого-то перехрестя, інакше треба буде прописувати кожен крок, цілі сценарії, аби авто ні з ким не зіштовхнулося", – кажуть розробники.
А щоб штучний інтелект не помилявся і добре думав, британці щодня тестують та вдосконалюють програмне забезпечення. Кажуть, у майбутньому обвішувати машину десятками камер не буде потрібно.
Вже через 5 років розробники розумного авто хочуть, аби система стала повноцінною і використовувалась на дорогах Британії.
Чи може авто думати і приймати рішення, наче жива людина? Дивіться у сюжеті!
Більше новин з понеділка по п'ятницю о 18:15 у програмі Спецкор на 2+2.