Тактика полягає в тому, щоб використовувати неважливі або нерелевантні факти, які…
У світі інформаційних війн однією з основних тактик є застосування різноманітних методів, щоб відволікти увагу від суттєвих подій та викликати змішані почуття у глядачів. Одним з таких методів є «гнилий оселедець», про який ми вже писали. Але в цього метода є різновид – «червоний гнилий оселедець». В чому ж його особливість?
Ця тактика полягає в тому, щоб використовувати неважливі або нерелевантні факти, які, проте, виглядають яскраво та привертають увагу. Наприклад, у випадку із подіями в Бучі, російська пропаганда намагалася розповсюджувати фейки про те, що загиблі насправді були манекенами, чи що трупи рухалися, намагаючись створити враження постановки.
Однак, викривачі фейків швидко розкрили вигадки російських пропагандистів, і встановили, що кадри, які вони використовували, були взяті з російського серіалу.
«Я подивилась і одразу ж написала в коментарях: «Альо, хлопці, це ми кіно знімаємо!» Бо я одразу впізнала і героїв цього відео – це наші каскадери – і нашого манекена», - розповіла режисерка Надія Колбаєва.
Експерт з комунікацій та інформаційних операцій Ален Бобров зазначає, що такий підхід створює змішані почуття у глядачів та спонукає до сумніву в правдивості подій. Люди, які не мають достатньої інформації або критичного мислення, можуть легко прийняти неправдиві версії подій за об'єктивну реальність.
Більше подробиць – у проєкті «Під маскою пропаганди» просто зараз:
Читай також: