Псування дороги каралося смертю: як власна інфраструктура знищила стародавню цивілізацію

Загублений світ

90 днів на рік кожен індіанець працював на будівництві доріг…

Велика кількість сучасних магістралей в Західній Європі побудована на основі давньоримських шляхів. Схожа історія й у південноамериканських доріг. Довжелезні шляхи через Анди вздовж континенту прокладали індіанці з племені інків. Якщо перекласти відрізок так званої «королівської дороги» з Південної Америки на мапу Старого світу, то дорога може з’єднати Атлантику та Сибір.

Ширина інкських доріг залежала від типу місцевості: у горах шляхи могли бути зовсім вузькими, в той час як на рівнині розширялися від 7 до 20 метрів. 90 днів на рік кожен індіанець мав відпрацювати трудову повинність на будівництві доріг і мостів. Псування каралося смертю, адже дороги тоді вважалися священними.

Проте така повинність стала роковою для стародавньої цивілізації. Саме цими дорогами іспанські конкістадори дійшли до міст інків і загарбали країну індіанців. Навіщо будівельникам доріг видавали листя коки та пиво? Хто вважав дороги інків кращими за європейські? Більше про стародавні споруди інків – дивись у сюжеті «Загубленого світу»:

Loading...

Дивись також:

Не пропусти програму «Загублений світ» в ефірі телеканалу 2+2 з понеділка по четвер, о 16:50!

Гренландія — один з найзагадковіших і найбажаніших об’єктів у світовій політиці. 
07092025
Забудьте про образи брудних, неохайних варварів, що малюють фільми та серіали. Нове відкриття повністю перевертає наше уявлення про моду та зовнішній вигляд вікінгів. 
У Чернігові була започаткована унікальна та екстремальна традиція чернецтва, що прийшла до нас завдяки монаху Антонію. 
06092025
Біблія завжди була не лише священним текстом, а й джерелом суперечок. Багато хто вважав її просто збіркою міфів та легенд. 
Відточений блиск блискавки — це, мабуть, одне з найзахопливіших та водночас найнебезпечніших видовищ у світі. 
Зміїна отрута. Для когось це синонім смертельної небезпеки, для інших — джерело надії.