Псування дороги каралося смертю: як власна інфраструктура знищила стародавню цивілізацію

Загублений світ

90 днів на рік кожен індіанець працював на будівництві доріг…

Велика кількість сучасних магістралей в Західній Європі побудована на основі давньоримських шляхів. Схожа історія й у південноамериканських доріг. Довжелезні шляхи через Анди вздовж континенту прокладали індіанці з племені інків. Якщо перекласти відрізок так званої «королівської дороги» з Південної Америки на мапу Старого світу, то дорога може з’єднати Атлантику та Сибір.

Ширина інкських доріг залежала від типу місцевості: у горах шляхи могли бути зовсім вузькими, в той час як на рівнині розширялися від 7 до 20 метрів. 90 днів на рік кожен індіанець мав відпрацювати трудову повинність на будівництві доріг і мостів. Псування каралося смертю, адже дороги тоді вважалися священними.

Проте така повинність стала роковою для стародавньої цивілізації. Саме цими дорогами іспанські конкістадори дійшли до міст інків і загарбали країну індіанців. Навіщо будівельникам доріг видавали листя коки та пиво? Хто вважав дороги інків кращими за європейські? Більше про стародавні споруди інків – дивись у сюжеті «Загубленого світу»:

Loading...

Дивись також:

Не пропусти програму «Загублений світ» в ефірі телеканалу 2+2 з понеділка по четвер, о 16:50!

Угорщина, як і деякі інші країни, час від часу нагадує про свої «історичні» права на певні території, що нині належать іншим державам.
07062025
Україна, що завжди дивувала своєю історією та культурою, приховує в собі таємниці, які навіть найсміливіші вчені не можуть розгадати.
На початку 19 століття, коли про мільярди ще ніхто й не мріяв, з'явився Джон Девісон Рокфеллер.
07062025
Уявіть собі батарейку, яку можна передавати з покоління в покоління...
Це місце, овіяне легендами та таємницями, здавна приваблювало не лише туристів, а й дослідників паранормальних явищ.