Псування дороги каралося смертю: як власна інфраструктура знищила стародавню цивілізацію

Загублений світ

90 днів на рік кожен індіанець працював на будівництві доріг…

Велика кількість сучасних магістралей в Західній Європі побудована на основі давньоримських шляхів. Схожа історія й у південноамериканських доріг. Довжелезні шляхи через Анди вздовж континенту прокладали індіанці з племені інків. Якщо перекласти відрізок так званої «королівської дороги» з Південної Америки на мапу Старого світу, то дорога може з’єднати Атлантику та Сибір.

Ширина інкських доріг залежала від типу місцевості: у горах шляхи могли бути зовсім вузькими, в той час як на рівнині розширялися від 7 до 20 метрів. 90 днів на рік кожен індіанець мав відпрацювати трудову повинність на будівництві доріг і мостів. Псування каралося смертю, адже дороги тоді вважалися священними.

Проте така повинність стала роковою для стародавньої цивілізації. Саме цими дорогами іспанські конкістадори дійшли до міст інків і загарбали країну індіанців. Навіщо будівельникам доріг видавали листя коки та пиво? Хто вважав дороги інків кращими за європейські? Більше про стародавні споруди інків – дивись у сюжеті «Загубленого світу»:

Loading...

Дивись також:

Не пропусти програму «Загублений світ» в ефірі телеканалу 2+2 з понеділка по четвер, о 16:50!

12122025
Багато хто з українців, особливо у великих містах на сході та в центрі, постійно ставить одне й те саме питання: чому у сусідів світло є, а у мене – ні? 
У світі археологічних сенсацій завжди є місце для несподіванок, особливо коли історія переплітається з містикою. 
12122025
Різдво. Це слово огортає нас теплом, спогадами дитинства, запахом куті та мандаринів. 
Світ археології ніколи не спить! «Загублений світ» розповів про справді неймовірну історію, яка прямісінько перетинається з найзахопливішими легендами про козацьку магію.
У світі, де часто здається, що взаєморозуміння обмежене лише людьми, з’являються історії, що доводять протилежне...