Одним із найдавніших типів суден, відомих археологам, є український човен «довбанка». Перші зразки, ймовірно, були створені ще 8 000 років до нашої ери. Вони були видовбані з цілого дерева і допомагали людям підкорювати водну стихію. Наші пращури активно користувалися такими човнами.
«Це єдиний човен такої збереженості другої половини 13 століття, відомий в Східній Європі. Більш ніде такого нема», - розповів археолог Сергій Панишко.
Будівництво довбанки завжди починалося з пошуку колоди відповідного розміру. Вміння будувати ці човни українці передавали від покоління до покоління. Першим українським козакам вдалося довести «довбанку» до ідеалу. Вона була відносно легкою і достатньо міцною, щоб тримати на воді екіпаж з вантажем. Процес будівництва складався з кількох етапів. Спочатку з колоди знімали кору, потім видовбували середину стовбура і замочували на деякий час. Українські «довбанки» могли бути до 10 метрів завдовжки і перевозили до двох десятків людей. Це були непогані характеристики для свого часу.
Однак найбільшу славу здобули легендарні козацькі чайки. Це були ті ж самі українські «довбанки», але з нарощеними дошками-бортами. Такі легкі і маневрені судна рухалися завдяки веслам або вітрилам. Перевагою чайок було те, що вони могли причалювати до будь-якого берега, на відміну від великих турецьких галер.
Більше про український флот дивись у сюжеті проєкту «Загублений світ» просто зараз:
Loading...
Також не пропусти щопонеділка о 17:00 на 2+2 виходять прем’єрні випуски інформаційно-пізнавальної програми «Загублений світ», присвячені українцям – нації незламних і нескорених, що гідно виборюють своє майбутнє.
Дивись також: