«Темники» та «три сорти українців»: брудні технології російських політологів на виборах-2004 в Україні

Справжня історія

Цей «десант» путіньких посіпак активно використовував усі найгірші методи

Вибори 2004 року в Україні стали ареною для розгортання брудних політичних технологій, де ключову роль відіграли російські політтехнологи, які прийшли на допомогу проросійському кандидату у президенти Віктору Януковичу. Ігор Шувалов, Марат Гельман, Тимофій Сергейцев та Гліб Павловський – ці імена назавжди вписані в історію української політики як російські творці маніпуляцій та провокацій.

Цей «десант» путіньких посіпак у 2004 році активно використовував «темники», від слова «тема» – інструкції для ЗМІ щодо того, як подавати інформацію.

«Якщо чесно «темники» працювали і до цього, але з приходом росіян ситуація більше стала схожою на тотальну цензуру», - розповів дослідник історії Акім Галімов.

Російські фахівці також запустили мережу провокаційних сайтів на українських та російських доменах, де поширювали відверті фейки проти команди Ющенка. 

«2004 рік – це час, коли інтернет здебільшого був повільним, а люди ще не вміли розрізняти фейки. Тому ідея працювала: фальшиві новини підхоплювали провладні українські ЗМІ, створюючи максимальне охоплення», – пояснив Галімов.

Одним із найвідоміших прикладів російського «чорного» піару стала листівка про «три сорти українців», автором якої був Тимофій Сергейцев. Ця провокація, що поділила Україну на три частини, шокувала суспільство та вплинула на ставлення людей з різних регіонів один до одного. 

Більше про це дивись у проєкті дослідника історії Акіма Галімова просто зараз: 

Читай також:

14102025
Експерти вже говорять про те, що цей місяць може затьмарити очікування українців. 
Промислове шпигунство вже давно вийшло за межі голлівудських блокбастерів і сягнуло небачених масштабів у реальному світі. 
Історії про спецагентів, секретні розробки та мільйонні крадіжки зазвичай залишаються на сторінках голлівудських сценаріїв. 
14102025
Українські банки та фінтех-компанії демонструють швидкість, гнучкість та клієнтоорієнтованість, яка ставить їх у центр інновацій...