«Темники» та «три сорти українців»: брудні технології російських політологів на виборах-2004 в Україні

Справжня історія

Цей «десант» путіньких посіпак активно використовував усі найгірші методи

Вибори 2004 року в Україні стали ареною для розгортання брудних політичних технологій, де ключову роль відіграли російські політтехнологи, які прийшли на допомогу проросійському кандидату у президенти Віктору Януковичу. Ігор Шувалов, Марат Гельман, Тимофій Сергейцев та Гліб Павловський – ці імена назавжди вписані в історію української політики як російські творці маніпуляцій та провокацій.

Цей «десант» путіньких посіпак у 2004 році активно використовував «темники», від слова «тема» – інструкції для ЗМІ щодо того, як подавати інформацію.

«Якщо чесно «темники» працювали і до цього, але з приходом росіян ситуація більше стала схожою на тотальну цензуру», - розповів дослідник історії Акім Галімов.

Російські фахівці також запустили мережу провокаційних сайтів на українських та російських доменах, де поширювали відверті фейки проти команди Ющенка. 

«2004 рік – це час, коли інтернет здебільшого був повільним, а люди ще не вміли розрізняти фейки. Тому ідея працювала: фальшиві новини підхоплювали провладні українські ЗМІ, створюючи максимальне охоплення», – пояснив Галімов.

Одним із найвідоміших прикладів російського «чорного» піару стала листівка про «три сорти українців», автором якої був Тимофій Сергейцев. Ця провокація, що поділила Україну на три частини, шокувала суспільство та вплинула на ставлення людей з різних регіонів один до одного. 

Більше про це дивись у проєкті дослідника історії Акіма Галімова просто зараз: 

Читай також:

28082025
Спорт — це не лише змагання, а й постійне прагнення до досконалості, подолання власних меж та встановлення нових рекордів.
28082025
Знахідка, що починається з мозаїки, а закінчується дивовижною інженерною системою — саме так можна описати відкриття, яке зробили археологи у східній частині Туреччини. 
Ви, ваш друг або хтось із близьких, ймовірно, хоча б раз отримували дивні повідомлення: «Проголосуй за мого племінника», «Позич гроші, я в біді» або «Глянь, який відосік із тобою знайшов!». Що спільного у цих повідомлень? 
28082025
Анонси 2+2
Київське «Динамо» продовжує сезон у Прем’єр-Лізі та вже цієї неділі, 31 серпня, прийматиме житомирське «Полісся».