Coca-Cola вже понад століття тримає у таємниці свою легендарну формулу, перетворивши її на один із найдорожчих активів у світі. Чому ж за 138 років ніхто так і не зміг розкрити рецепт Кока-Кола?
Щодня у світі випивається близько 2 мільярдів склянок коли. Це майже 500 мільйонів літрів, об’ємом яких можна заповнити 200 олімпійських басейнів! Цей феноменальний успіх, що приносить компанії мільярдні прибутки, ґрунтується на комерційній таємниці, яка охороняється з 1886 року.
Адвокатка, членкиня правління Національної асоціації патентних повірених України Юлія Прохода підкреслює, що такі секрети можуть зберігатися протягом століть:
«Найяскравіший приклад — це Кока-Кола. Рецептура напою досі не розкрита і вживаються усі можливі заходи для того, щоб зберігати її в таємниці».
Захист формули Кока-Кола — це не просто міфи для привернення уваги. Це складна багаторівнева система, яка гарантує, що жодна людина чи завод не знають усього рецепта цілком.
«Всі інгредієнти напою виробляються на різних заводах, тільки потім вони змішуються. Звичайно, що цей концентрат нікому не продається», — пояснює Юлія Прохода.
Тобто, замість патентування (що вимагає публічного розкриття формули), компанія обрала шлях жорсткої комерційної таємниці, де ключові слова — це роздробленість та ізоляція виробничих етапів. Завдяки цьому навіть найбільші світові хімічні лабораторії не можуть повністю відтворити оригінальний смак. Цікаво, що головний конкурент Coca-Cola, компанія Pepsi, була змушена відкрити свій рецепт публічно, хоч і за вимушених обставин.
«Pepsi у 30-х роках XX століття пройшла через банкрутство і була змушена на суді розкрити рецептуру свого напою, — розповіла Юлія Прохода. — І, якщо ми порівняємо ось цей таємний маркетинг Coca-Cola і відкритість, хай навіть вимушену Pepsi, то Coca-Cola досі продає в п'ять разів більше. Щось в цьому, мабуть, є».
Така разюча різниця в обсягах продажів свідчить про те, що таємниця Кока-Кола — це не просто юридичний інструмент, це потужний маркетинговий важіль, який підігріває інтерес споживачів по всьому світу.
Компанія постійно розвивається і створює нові напої, рецепти яких так само зберігає у суворій таємниці. Однак одного разу співробітниці вдалося поцупити один із рецептів, який вона намагалася продати конкурентам за шалені гроші. Що з цього вийшло, дивись в проєкті «Загублений світ» просто зараз:
Loading...
Не пропусти! Щопонеділка нові випуски інформаційно-пізнавальної програми «Загублений світ», що занурюватимуть кожного у захопливі історії, неймовірні відкриття та таємниці, які формують наш світ. Дивись прем’єру о 17:15 на телеканалі 2+2!
Читай також: