«Пропаганда – це мистецтво, яке тим ефективніше, чим менше люди здогадуються, що їх психологічно обробляють», - казав міністр пропаганди Третього Рейху Йозеф Геббельс. Ця цитата, як підкреслюють експерти, не втрачає актуальності й сьогодні.
Один з улюблених методів нацистів, який дуже любить зараз використовувати російська пропаганда, - «велика брехня». Його суть полягає в тому, щоб з максимальним ступенем упевненості розповсюджувати глобальну дезінформацію.
«Брехня має бути настільки жахливою, настільки великою, що просто люди не здатні повірити у те, що можна аж так брехати, що неможливо брехати про таке», - каже аналітик Центру стратегічних комунікацій та інформаційної безпеки Максим Майоров.
Соціологи підтверджують, що фейки, наповнені шокуючою брехнею, розповсюджуються значно швидше, ніж правда.
«Зазвичай фейки містять якусь сенсаційну, яскраву інформацію, і тому людиною сприймаються гостріше. Тож люди діляться цією фейковою інформацією один з одним і, мов хвилею, поширюють і поширюють її далі. Таким чином, фейки наповнюють інфопростір, і для правди просто не лишається місця», - каже психологиня та кандидатка історичних наук Олена Шершньова.
Ці методи маніпуляції і дезінформації залишаються актуальними і в сучасному світі. Особливо в умовах поширення соціальних мереж та швидкої передачі інформації. Завдяки цьому стає важче розрізнити правду від брехні, що підкреслює важливість критичного мислення та перевірки джерел інформації.
Більше подробиць – у проєкті «Під маскою пропаганди» просто зараз:
Loading...
Читай також:
- Пропаганда змушує людей вірити у героїзацію війни: що насправді ховається під маскою «невідомого героя»?
- Теорія «семи контактів»: людина, почувши інформацію сім разів, починає вірити в її правдивість
- «Невідомий герой» та «абсолютна очевидність»: як кремлівські методи пропаганди впливають на суспільство?