Українські дороги: порушення на десятки мільйонів гривень

ДЖЕДАІ

Аудиторська служба України перевірила якість доріг: вона нарахувала порушень на десятки мільйонів гривень. Халтурили дорожники по всій країні, а от хто буде переробляти та яким коштом?

Українські дороги ремонтуються шаленими темпами і скоро стануть не гірші за європейські автобани! Таким фразами мало чи не щодня кидаються високі чини. Робота кипить – грошики капають. Аудиторська служба України перевірила роботу УКРАВТОДОРУ – результати невтішні.

Порушення були виявлені на кожній, я хочу підкреслити – на кожній службі автомобільних доріг.

Василь Міхневич, заступник директора Департаменту ДАСУ

Порушень нарахували на майже 190 мільйонів гривень. Найпоширеніші – завищення вартості та об’єму виконаних робіт. Рідше – невідповідність проектній документації.

Багато моментів висвітлено в ревізії, з якими ми категорично не згодні. В процесі роботи виникала необхідність проведення робіт, які не були передбачені проектною документацією. Ми виконували заїзні кармани додаткові. Десь зробили освітлення, зробили площадку для вагового комплексу. Це шо збитки ? Як це можна рахувати що це збитки?

Анатолій Посполітак, начальник служби автомобільних доріг Волинської області

Немає в проекті, отже ніхто не контролював реалізацію цих об’єктів. Тобто туди можна було закласти "додаткові" кошти. Утім економили й на тих дорогах, які чекали на аудит. Яскравий приклад − ремонт на Хмельниччині.

Було вирівнюючого шару закладено в акти виконаних робіт, який прийняла служба автомобільних доріг – товщина шару була закладена 6.7 сантиметра. По факту, після того, як було проведено кернування. Встановлено, що товщина вирівнюючого шару становить всього 2.4 сантиметру.

Василь Міхневич, заступник директора Департаменту ДАСУ

А от у Одесі халтурників зловили на "гарячому".

В процесі перевірки, коли ми здійснювали шось там менше, ніж на один сантиметр, не вистачало щебню, не відповідала висота нижнього шару, підрядник відфрезерував і заново переробив.

Олег Варивода, начальник служби автомобільних доріг в Одеській області

Утім − це поодинокі випадки. Часто "переробити" вже не так просто. Приклад з Миколаївщини. Підрядник зобов’язався покласти асфальтобетонне покриття на основі модифікованого бітуму. Закатав звичайним.

Не було виявлено жодного підтвердження, що був використаний саме модифікований бітум. Його вартість у порівнянні зі звичайним бітумом суттєва, і такої суміші було виготовлено на загальну суму 65 мільйонів гривень.

Василь Міхневич, заступник директора Департаменту ДАСУ

І майже постійне, класичне, порушення – не встигати у визначений час.

У чому проблема українського Автодору та як за кордоном ремонтують дороги 

Одна з найбільш проблемних ділянок неподалік столиці – звісно ж багатостраждальна Одеська траса. Лише уявіть, для виконання робіт запланованих тут іще 2015 уже 7 разів продовжували і перезаключали договори. І попри це – влітку цього року тут була виконана лише половина робіт.

Як примусити працювати автодор 

На основі проведеної аудиторською службою ревізії вже відкрито не один десяток кримінальних справ, проте підрядники так просто не здаються – майже всі висувають свої позови.

Електронний запит із питаннями – «Чи дійсно були допущені, описані у звіті, порушення», та зрештою і з проханням хоч якось прокоментувати наведені факти, ДЖЕДАІ відправили в «УКРАВТОДОР». Але нажаль, наразі на питання так і не відповіли.

Більше дивіться у ДжеДАІ на 2+2 та підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook. 

Новини

Всі новини
18072023
ДЖЕДАІ
Є багато неправильної інформації про дії під час ДТП з падінням у воду…
17072023
ДЖЕДАІ
Велосипедистів в місті сприймають, як повноправних учасників дорожнього руху…
15072023
ДЖЕДАІ
Зустріти на мексиканських дорогах авто, на якому немає подряпин практично неможливо…
13072023
ДЖЕДАІ
За їзду у нетверезому стані передбачено найсуворіше покарання, але…
12072023
ДЖЕДАІ
Willys є одним із найвідоміших військових транспортних засобів у світі…
10072023
ДЖЕДАІ
Мексиканський уряд активно бореться зі злочинністю та наркотрафіком...
08072023
ДЖЕДАІ
США, Сербія, Болгарія, Литва та Латвія, Польща, Чехія, іще Чехословаччина, Німеччина…
Дивитись більше