Гроші на ями або куди поділися 600 мільйонів гривень?

ДЖЕДАІ

На Черкащині активісти дослідили 50 нещодавно відремонтованих доріг. Грошей мало б вистачити на якісне відновлення покриття. Однак шляхи встелені вибоїнами, а асфальт сходить шматками ще до настання першої у його житті зими.

Отут закінчився асфальт, а асфальтоукладчик продовжував укладати з цього момента і просто тут не одфрезерували, а зробили отак от.

Через це – асфальт уже сходить, а за рік тут буде яма, – каже активіст Юрій Путря. Ця дорога у селі Деренківець, одна з рекордсменів по "халтурах" дорожників – погано вкладений асфальт, відсутність узбіччя та стоків.

Тепер треба думать, якби грейдером нарізні просто канави, було б дуже добре якби це були жолоби, але це дорого.

Ірина Плахута, староста села Деренківець

А це дорога поблизу Городища. Місяць тому в неї закатали півтора мільйона державних гривень. Ями тут полатані через одну, а біля узбіччя асфальт уже відлітає цілими шматками.

От як сніг зійде, подивимся чи разом із снігом асфальт не зійде. Одна машина їхала і було написано: це не ями, а дихає українська земля.

Валерій, водій

Загалом, активісти перевірили понад 50 ділянок доріг, протяжністю 150 кілометрів, на ремонт яких за останні два роки використали 600 мільйонів. Якісний ремонт виконали лише в одному місці. Решту – зробили абияк.

Були і неймовірні випадки.

Рядом у ярку ми бачимо три кілометра тротуару. Зробили не ремонт дороги, а створили на основі ремонту дороги тротуарну доріжку, просто тротуарну доріжку, комусь захотілося

Юрій Путря, керівник проекту «Моніторинг прозорості та доброчесності проведення ремонтів доріг України»

Підрядники запевняють – все зробили відповідно до технічних завдань замовника – служби автомобільних доріг. Шляховики футболять далі до місцевої влади. Мовляв, такий невдалий проект отримали від самих чиновників. І обіцяють перевірити всі надані активістами факти недбальства.

Зараз підрядники повідомлені про ці дефекти, після того як будуть усунуті, будуть проведені лабораторні відповідні роботи на ділянках. На таких ділянках за свій рахунок підрядники усовували ті чи інші недоліки.

Ігор Франчук, директор ДП «Служба місцевих доріг у Черкаській Області»

Без сторонньої вказівки українські шляховики вперто не помічають, або не хочуть помічати проблеми. Тож активісти обіцяють, і далі тикатимуть їх носом у танкодроми, які вони називають відремонтованими шляхами.

Більше дивіться у ДжеДАІ на 2+2 та підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook. 

Французька Полінезія асоціюється з ідилічними картинками: білосніжний пісок, пальми, що схиляються над бірюзовою водою, і повний спокій. Але …
28122025
Світ стоїть на порозі одного з найбільш енергетично потужних періодів десятиліття. Після року Змії, який зазвичай спонукає до роздумів та стратегічного планування, 2026-й вривається з динамікою, що не терпить зволікань.
Козаки не тільки били ворогів і захищали рідну землю, а й вміли влаштувати банкет, який міг позмагатися з королівськими прийомами...
Коли ми дивимося на сучасні Збройні Сили України, ми бачимо потужну машину. Але був час, коли все трималося на куртках-камуфляжах, будівельних касках і неймовірній внутрішній силі. 
27122025
Новий рік 2026 за східним календарем — це рік Червоного Вогняного Коня. Для українців цей період залишається часом незламності, тому головними критеріями святкового меню стають швидкість, енергонезалежність та використання локальних продуктів.