Зимова гума: міфи та реальність

Після нетривалого потепління до України знову прийшли морози, а разом з ними стало в кілька разів небезпечніше не дорогах. Тож, ми підготували корисні поради, як убезпечити себе та своє авто і не потрапити взимку у ДТП.

Не варто нехтувати безпекою і їздити взимку на літній гумі, адже кожен тип шин призначений для своїх індивідуальних умов експлуатації.

Як звільнити машину зі снігового полону? 

  • Один з найбільш відомих міфів – «гума повинна бути обов'язково свіжою».

Парадокс цієї помилки полягає в тому, що для підвищення експлуатаційних властивостей і довговічності покришок бажано, щоб вони «вилежатися» якийсь час. Тільки після деякого періоду після випуску з конвеєра покришки знайдуть здатність ефективно протистояти пошкодженням, деформаціям. Весь секрет в тому, що після заводського процесу вулканізації в шинах повинні повністю стабілізуватися всі хімічні і фізичні процеси. В ідеалі покришки з моменту виготовлення повинні «відлежатися» не менше 6 місяців при правильних умовах зберігання.

  • Чим більше розмір і ширина зимової гуми, тим краще.

Це стосується тільки літньої гуми, тому що автомобіль дійсно отримує деяку перевагу в керованості при збільшенні розмірів шин. Якщо ж говорити про зимову гуму, то характеристики при їзді по асфальту не змінюються взагалі. А на мокрому асфальті і пухкому снігові широкі шини більш схильні до аквапланування, ніж вузькі. Покришки “попливуть”, і виступи протектора не зможуть вчепитися за поверхню дороги.

  • Якщо на автомобілі стоять всесезонні шини, то і “перевзуватися” не потрібно.

Універсальних шин не існує! Всесезонні шини представляють компроміс літніх і зимових. Малюнок їх протектора (в порівнянні із зимовими) має меншу глибину, він менш розріджений. І склад гуми не такий м’який. Такі шини досить добре працюють на сухому і вологому асфальті. Вони забезпечують досить хороші зчіпні властивості, економічні та комфортні. Але на льоду, чи снігу вимагати від них високої прохідності і хороших зчіпних властивостей не варто. Стійкість, керованість і ефективність гальмування всесезонних шин на зимовій дорозі середні. А зимові шини спеціально розроблені для експлуатації в умовах низьких температур, в грязі, на льоду і снігу. Зчеплення всесезонних шин на 25% менше зчеплення зимових покришок на снігу, і на 40% менше на льоду, ніж шипованих.

  • Якщо у мене позашляховик, то зимові шини не потрібні.

Повний привід не забезпечить надійного зчеплення на льоду і снігу, якщо на автомобілі стоять літні шини. Особливо це відноситься до гальмування, коли особливої різниці в конструкції немає. Повнопривідний автомобіль менш передбачуваний на зимовій дорозі, ніж монопривідний, тому для забезпечення кращої керованості ставити зимові шини на такий автомобіль необхідно.

  • Зимові шини – дорогі.

Ціна на зимові шини в більшості випадків залежить від розміру і виробника. І насправді зимові шини не набагато дорожчі літніх. Зимові шини можуть стати вигідною покупкою, тому як використовуючи зимову гуму, ви продовжуєте життя літніх шин. Зимові шини експлуатуються при більш низьких швидкостях, ніж літні, і в холодну пору року, тому служать вони набагато довше літніх, в середньому 3-4 сезони. До речі, від необхідності сезонного “перевзування” на шиномонтажі вас може позбавити покупка додаткового комплекту дисків.

І навіть на зимовій гумі рекомендуємо дотримуватися кількох порад:

  • Обов'язково простежте, щоб залишок протектору був не менше 4 мм.
  • Інша порада – скинути оберти і їздити плавніше. Свою звичайну швидкість треба знизити щонайменше на 10 км/год.

Бережіть себе і будьте пильними на дорозі!