Виробники електрокарів готові вразити потенційних покупців по всьому світу

Відверто фантастичний та неймовірний дизайн та технології презентують вже скоро.

Ви навряд чи побачите ці авто на дорогах у найближчі роки. При проектуванні футуристичних прототипів інженерів не стримує нічого – ані вартість, ані економічність, а часом навіть і законами фізики можна знехтувати. Утім, для відвідувачів автосалонів це не проблема. Зала з прототипами неабияк популярна, бо хоч трохи відкриває завісу над тим, який вигляд матимуть автомобілі майбутнього. 

Приблизно така ж ситуація була з десятиліття тому, коли футуристичними прототипами були електрокари. Вже у наші дні побачити електромобіль на вулиці – звична річ. Але їх могло би бути набагато більше.

"Єдине, що стримує розвиток електрокарів зараз – це низька ємність і висока вартість батарей. Виробники акумуляторів під шаленим тиском. Від них вимагають дешевшої і потужнішої продукції", – каже редактор автомобільного журналу Autocar Джим Холдер,

Ключовий елемент у сучасній батареї – це літій. Найлегший з металів, який найкраще підходить для виробництва акумуляторів. Автовиробники розуміють, що кінець ери масових автомобілів з двигунами внутрішнього згорання не за горами. Тож зараз майже кожен бренд прагне мати в лінійці електрокар – на радість виробників літію, які користуються ситуацією, поки є можливість.

Як СТО дурять водіїв на гроші

Немає жодної впевненості, що майбутнє належить літій-іонним батареям. Автоконцерни працюють над альтернативними варіантами. Виробники батарей від них не відстають. Тож ймовірно, що літій-іонні батареї – це всього лише етап розвитку, який скоро скінчиться.

І поки інженери ламають голови над новими винаходами, виробники літію потирають руки. У 2002 років вартість тонни цього металу коштувала 2 тисячі доларів. Зараз ціна перевалила вже за 16 з половиною тисяч. 

Чи є на цьому ринку місце для України? Безумовно. Але поки що лише в теорії. Про те, що поклади літію на території України є, розвідали ще за часів СРСР. Детальна інформації станом на зараз засекречена наказом СБУ як така, що містить державну таємницю. Наприкінці літа цього року 2 фірми отримали дозвіл на видобуток літію на Донбасі та на Кіровоградщині. Але віз і нині там, роботи ще не почалися.

Більше новин з понеділка по п'ятницю о 18:15 у програмі Спецкор на 2+2.