Під відомою картиною Пікассо виявили портрет людини: кого понад століття тому приховав художник? 

Колекція Оскара Рейнхарта/Вінтертур, Швейцарія

Дослідники з Інституту мистецтв Курто провели рентгенівське та інфрачервоне сканування роботи

У світі мистецтва нерідко трапляються дивовижні відкриття, які змушують по-новому поглянути на творчість відомих майстрів. Одним із таких відкриттів стало виявлення прихованого портрета під знаменитою картиною Пабло Пікассо «Портрет Матеу Фернандеса де Сото», що належить до його раннього, так званого «блакитного періоду».

Дослідники з Інституту мистецтв Курто, використовуючи сучасні технології, такі як рентгенівське та інфрачервоне сканування, змогли «зазирнути» під шар фарби та побачити зображення жінки, яке художник приховав понад століття тому. Це відкриття стало справжньою сенсацією для шанувальників творчості Пікассо та мистецтвознавців усього світу.

The Courtauld Institute of Art

Як повідомляється на сайті Інституту мистецтв Курто, «Портрет Матеу Фернандеса де Сото» вважається одним із ключових творів «блакитного періоду» Пікассо, який характеризується меланхолійними настроями та використанням переважно синіх відтінків. Картина зображує друга художника, скульптора Матеу Фернандеса де Сото, і є своєрідним символом цього періоду в творчості Пікассо. Проте, як виявилося, під цим портретом ховається ще одне зображення, яке може розповісти багато цікавого про ранній етап творчості художника.

«Ми давно підозрювали, що за портретом де Сото ховається інша картина, оскільки поверхня роботи має ознаки та текстури чогось під ним. Тепер ми знаємо, що це фігура жінки», - зазначив у заяві Інституту мистецтв Курто заступник керівника галереї Courtauld Барнабі Райт. 

За словами дослідників, прихований портрет жінки, ймовірно, був створений Пікассо незадовго до «Портрета Матеу Фернандеса де Сото». Жінка зображена з характерною для того часу зачіскою «шиньйон», що дозволяє припустити, що вона була сучасницею художника. Її обличчя та фігура чітко проглядаються під шаром фарби, що свідчить про те, що Пікассо не став повністю переписувати полотно, а лише наніс новий шар фарби поверх старого зображення.

The Courtauld Institute of Art

Це відкриття дає змогу по-новому поглянути на творчий процес Пікассо та зрозуміти, як формувався його стиль. Дослідники вважають, що прихований портрет може належати до більш раннього, «імпресіоністичного» періоду творчості художника, коли він ще не перейшов до меланхолійного «блакитного» стилю. Таким чином, «Портрет Матеу Фернандеса де Сото» стає своєрідним містком між двома етапами творчості Пікассо, демонструючи еволюцію його художнього бачення.

Подальші дослідження картини можуть розкрити більше деталей про особу зображеної жінки та обставини створення портрета. Проте, навіть зараз це відкриття є важливим внеском у вивчення творчості Пабло Пікассо та історії мистецтва загалом.

Читай також:

11022025
Він робив усе можливе, аби приховати розкішне життя від громадськості
У 80-х роках дослідник знайшов в драговині річки Міссісіпі сліди невідомому науці виду
11022025
Дослідники з Інституту мистецтв Курто провели рентгенівське та інфрачервоне сканування роботи