Рідке золото під капотом: як мастило влітку рятує мотор і гаманець

Літо приносить не лише довгоочікуване тепло, а й серйозне випробування для двигуна автомобіля...

Під впливом спеки моторне масло виявляється на передовій боротьби за збереження ресурсу агрегату. Коли температура під капотом перевищує сотню градусів, якість мастила виходить на перший план — від неї залежить не лише робота двигуна, а й ваші витрати на ремонт. Розповімо, чому варто приділити увагу вибору і заміні олії саме влітку.

Моторне масло змащує деталі, відводить тепло, захищає від корозії і очищує двигун від шламу. Висока температура прискорює випаровування мастила і знижує його в’язкість, через що захисні властивості падають. Особливо це помітно в авто з турбонаддувом, великим пробігом або у тих, що стоять у спеку в пробках.

Якщо ігнорувати цю проблему, двигун почне працювати з надмірним тертям, що призводить до підвищеного зносу і навіть поломок. Щоб уникнути таких наслідків, варто уважно ставитися до вибору олії та дотримуватися регламентів її заміни.

  • Коли й навіщо скорочувати інтервал заміни

Якщо літня спека часто супроводжується пробками або ж ви їздите по гарячих трасах півдня країни, інтервал заміни мастила краще скоротити. Для активних водіїв це означає змінювати масло не кожні 8-10 тисяч кілометрів, а на 6-7 тисячах. Також варто бути уважним, якщо мотор старий, експлуатується з агресивним стилем або якщо мастило дешеве й недостатньо стійке до окиснення.

Появи запаху гару, шуму у двигуні, підвищеної витрати олії або потемніння мастила – сигнал, що масло втратило властивості й потребує заміни. Особливо важливо оновити масло після тривалих літніх поїздок або перегріву.

  • Вибір мастила на спеку

В літніх умовах найкраще працюють синтетичні олії з високою температурною стабільністю, наприклад 5W-40 чи 10W-40. Вони довше зберігають в’язкість і краще захищають мотор від зносу. Також звертайте увагу на допуски виробників, адже вони гарантують відповідність мастила потребам вашого двигуна.

Натомість масла з низькою в’язкістю (0W-20, 0W-16) ризикують не впоратися з високими літніми навантаженнями, якщо вони не рекомендовані для вашого авто.

Пам’ятайте, що масло швидше випаровується, тому перевіряйте його рівень кожні 1000 км. Масляний фільтр і сальники також страждають від спеки — їх варто контролювати та при необхідності замінювати. Не забувайте про стан системи охолодження, адже вона допомагає мотору зберігати оптимальну температуру.

Інвестиції в якісне моторне масло і своєчасну заміну — найкращий спосіб зберегти двигун у спеку та уникнути великих витрат на ремонт. Збалансований підхід до літнього догляду дозволить почуватися впевнено за кермом і зберегти ресурс автомобіля на довгі роки.
Читай також:

12082025
Смартфон давно перестав бути просто телефоном — це вікно у цифровий світ, де ховається безліч можливостей і ризиків водночас...
12082025
Літо приносить не лише довгоочікуване тепло, а й серйозне випробування для двигуна автомобіля...