Як у Стамбулі вирішили проблему з парковками

ДЖЕДАІ

Столичні парковки перетворилися на місця скандалів, розбитих машин і шахрайських схем. Хамство та кумівство нікуди не ділися зі столичних доріг, а кинути авто "де зручно" – невитравна звичка київських водіїв. Як з цією проблемою справились у Стамбулі?

Порушення правил паркування та українські водії – одвічна проблема. Нахабство, ксиви, впливові знайомі.

Ну чесно, ви ж порушуєте правила. – Я полковнік міліції. Я більше проробив чим тобі років. Не порть мені нєрви.

Так от – турецькі водії у зухвальстві аж ніяк не поступаються нашим автомобілістам. Але на відміну від України – таких розумників тут карають. Покарання швидке, суворе і неминуче.

Міст через Босфор – архітектурне диво за три мільярди доларів 

На відміну від Києва, у Стамбулі під знаками "парковка, стоянка заборонена" ніхто не залишає свої машини, місцеві кажуть, якщо тут залишити авто його просто евакуюють. З горе паркунами стамбульські евакуатори борються, як вдень... Так і вночі.

Мурат прожив кілька років у Києві, тепер повернувся у Стамбул. Розповідає, українськими паркунами був просто вражений.

У нас в Стамбулі, якщо ти залишиш під забороняючим знаком своє авто, то максимум через п'ятнадцять хвилин його евакуюють. Штраф 1200 гривень. Домовитись – жодних варіантів.

Мурат, мешканець Стамбула

Зуміли дати раду й любителям паркуватись у пішохідній зоні. У центрі міста дуже вузькі вулиці і українські водії паркувались би тут на тротуарі. Але з такими тут боряться дуже просто за допомогою бетонних брил, сюди заїхати можна тільки на танку. Увесь історичний центр просто всіяний такими обмежувачами. Тож тротуар повністю належить пішоходам.

ДЖЕДАІ відвідали музей класичних авто в Стамбулі 

У місті зареєстровано трохи більше трьох мільйонів машин, два з них – це легковики, тобто проблема парковки дуже актуальна. Але вона вирішена за допомогою багаторівневих паркінгів, їх дуже багато у всьому місті.

У середньому на такому паркінгу в центрі міста година стоянки, на наші гроші коштує 70 гривень, понад три години – 120, ніч – 150. Місячний абонемент – дві тисячі гривень для легковиків і дві чотириста для вантажівок.

Також машину можна залишити на спеціальних місцях, виділених розміткою. Вони коштують дешевше – тридцять п’ять гривень за годину.

Тож стамбульський досвід однозначно доводить – проблема паркування в місті вирішується тільки у одному випадку. Коли працює чітка система – плати за парковку в центрі, плати штрафи, якщо порушив. А якщо не влаштовує – користуйся громадським транспортом.

Більше цікавого дивіться у ДжеДАІ на 2+2 та підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook. 

Розслідування розгону людей на Майдані у 2014 році просто вражає. Доведено, що це були не просто «сутички», а цілеспрямоване вбивство протестувальників. 
06122025
Коли ми говоримо про археологію, зазвичай на думку спадають єгипетські піраміди чи римські руїни. Але іноді історія підкидає сюрпризи там, де її зовсім не чекаєш. 
Серед тих, хто здається священними й беззахисними, можуть ховатися найнебезпечніші шпигуни…
Штучний інтелект останніми роками впевнено проник у всі сфери нашого життя: від керування будинком до написання курсових. 
Понад століття тому, поки більша частина України стогнала під вагою Російської імперії, територія сучасної Львівської області та вся Галичина входила до складу іншої, європейської держави — Австро-Угорщини.