Підприємець з Києва Олександр Стадніченко на інвалідному візку вже 23 роки. Чоловік з жахом пригадує, як на зебрі його збила машина.
Я услышал визг из-за припаркованых машин, которые уже остановились. Выскакивает другой автомобиль. И берет меня на таран.
Олександр Стадніченко, житель м.Київ
Винуватець аварії втік. А слідчий, який взявся розслідувати справу, Олександра приголомшив.
Я должен был встать и перевезти транспортное средство идя рядом. Как это указано в правилах дорожного движения. На вопрос то, что я не могу ходить физически следователь не мог понять почему. Это же транспортное средство.
Олександр Стадніченко, житель м.Київ
Згодом винуватця ДТП знайшли. Він визнав свою провину. Але захисники прав людей з інвалідністю кажуть – такі випадки в Україні не рідкість.
Під час особливо судових розглядів виникала маса зловживань людей, які казали, почекайте, а чого він поліз на пішохідний перехід?! Бо я маю право, а він не має.
Валерій Сушкевич, уповноважений Президента з прав людей з інвалідністю
І щоби покласти край такому абсурду, в законодавство внесли зміни. Відтепер, люди на інвалідних візках можуть їздити на рівних з автомобілями.
Людей на візку повноправними учасниками дорожнього руху визнав Кабінет Міністрів України. Однак експерти від цього не в захваті. Кажуть, закон лише надає таким людям статус, утім аж ніяк не регламентує їхню появу на дорозі та взаємини з іншими учасниками дорожнього руху.
Оце крісло колісне, як звичайний транспортний засіб воно не може рухатися по проїжджій частині. Немає у правилах дорожнього руху окремого розділу, який передбачає прав та обов’язки осіб які рухаються на інвалідних візках.
Богдан Глядик, автоадвокат
І хоча на папері цей крок наближує нашу країну до Європи, мовляв, людям з інвалідністю надали право на безпечний рух, у реальному житті для них це може обернутися небезпекою.
Більше дивіться у ДжеДАІ на 2+2 та підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook.